Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Anna - 24 augusti 2007 18:49

Jag har nog den snällaste mamman i världen. På måndag ska jag ju till STHLM och då behöver vi barnvakt åt lilleman. Ser lixom inte så bra ut att ta med honom på intervju... Hur som helt, tanken var att Pernilla skulle hjälpa oss men nu har hon fått jobb. Det är hur kul som helst. En veckas vik på en skola här i stan och självklart kan man inte tacka nej till nåt sånt. Men då stod vi här utan barnvakt och visste inte vem vi skulle fråga. Mamma är alltid mamma, ringde henne och hon drog i några trådar och vips, så kunde hon ställa upp. Trots att det innebar att hon var tvungen att ta ledigt från jobbet. She is the best!

Känns verkligen bra att det löst sig så att jag inte står på måndag morgon med en unge som jag inte kan ta med och som sambon inte kan ta med till jobbet.

I morgon blir det operation städning. Känns ganksa skönt för det behövs verkligen. Blommorna fick lite vatten idag, nåt som åxå behövdes. Herregud de måste tro att de kommit till öken. Men, det är lätt att glömma bort de små liven. Finns ju en anledning till varför vi bara har gröna växter.

Av Anna - 24 augusti 2007 13:44

Nu har jag tröttnat på att det inte finns nåt jobb till mig. Idag har jag kopierat lite papper, fixat lite av varje och tagit kort. En arbetsgivare vill att man ska ha med kort på sig själv. Herregud, är inte det lite konstigt?

Jaja, vi får se vad som händer. Är bara så himla trött på allt, orkar helt enkelt inte mer.

Ovido - Quiz & Flashcards