Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 17 december 2007 07:27

Egentligen inte, är man van att stiga upp 04,50 så är detta ingenting, men det känns tidigt ialla fall. Sambon och sonen ligger fortfarande och sover. De sover inne i extra sängen i lillemans rum eftersom pojken hade hosta i går natt och var helt förstörd. Jag ska jobba så de lade sig i ett annat rum, ska man jobba måste man ju få sova.

Sitter och kollar julkalendern på noll ljudnivå, vill inte väcka de små sovande liven.

Arbetsdag är det ialla fall för mig idag. Det är rktigt kul att jobba under julen, mycket folk och alla är glada, visserligen lite stressade, men glada.


Ha en bra dag allesammans, nu är det bara en vecka kvar till jul!

Av Anna - 16 december 2007 21:07

Idag är det sista dagen att posta julkorten och då måste man ju ha frimärken. Inte helt lätt att få tag på dock. Inne på Heidenstam såldes det inga frimärken, endast på en butik som var stängd. Skickade iväg Karin till statoil, inte heller där. Hur svårt kan det vara? Tydligen har posten väldigt hårda betämmelser vart dessa små porton får säljas. Sambon handlade ialla fall på ICA och sen kom han hem till Karin och Sidde med dem. Tro inte att det var såna man bara kan klistra på, nä alla skulle slickas. Fy va det smakar illa. Nu är alla julkorten postade ialla fall. Skönt, ett poblem mindre.


För övrigt har jag och sonen varit hemma hos Karin och Sidde hela dagen. Vi har tagit en långproemnad i det sköna förvinter vädret, ingen vinter så långt ögat kan nå tyvärr, och sen har vi fikat. Dessutom har vi bakat pepparkakor och pepparkashus. Det luktade jul i hela lägenheten och det var verkligen supermysigt. Hade varit snäppet bättre med fallande snö utanför fönstren, men inget snö i sikte. Känns som att det blir en vit jul detta år. Ja, det är bara att gilla läget. Förhoppningsvis kommer sonens pulka användas mer än en gång denna vinter, men det verkar inte helt lovande.

Nu sitter sambon och jag framför TV:n och myser i skenet från det tredje vackra ljuset från adventsljusstaken. Mysigt med advent, även om den riktiga julstämmningen inte slagit in ännu.

Av Anna - 15 december 2007 18:51

Idag är det en såndär dag då man egentligen ska vara ledig och bara umgås med sin familj. Men inte hemma hos oss i juletid, då måste det jobbbas. Sambon jobbar hela helgen och jag jobbade idag. Jobbigt efter en hel veckas hårt slit och så kan inte ens lördagen vara en ledig dag, tur att det är stängt på systemet på söndagar.

I morgon är jag ledig. Såååååå sköööööönt.

Eftersom både sambon och jag jobbat idag kom farmor och farfar hit och var barnvakt åt lilleman. Det verar som att det gått bra och sonen har säkert haft jättekul. Farafar är en person som man sällan har tråkigt med, vilket även gäller sonen. Det har säkert varit en massa bus under dagen.


Fixa lite julpyssel underkvällen och sen är det mysa framför TV:n som vanligt som gäller. Ingen sen kväll i kväll heller, finns det nåt man längtar efter så mycket som en skön säng och mysigt täcke efter en dag på jobbet. 

Av Anna - 14 december 2007 17:50

Så var denna vecka slut (snart), ska ju jobba imorgon åxå, så inte riktigt slut på jobbveckan. Men visst är det underbart med fredag. Jag verkligen känner i hela kroppen att helgen är på ingång. Det är underbart.

Av Anna - 13 december 2007 20:53

11 nätter kvar till jul. Jisses vad tiden har gått fort, snart är det verkligen jul. Vi är nästan helt klara med alla julklappar, ett fåtal saknas och det känns så himla skönt. I eftermiddags mötte sonen och sambon mig vid tåget och tillsammans gick vi på stan. Dels för att kolla på några fler julklappar och dels för att kolla på Uppsalas Lucia. Men shit vad folk. Blev helt matt. Är så glad att julklapparna snart är klara, kommer inte orka kuta runt bland alla folk och shoppa, vi var nog ute i rättan tid ändå.

Luciadagen har firats med Lucia tåg i skolan. 9:ornas lussetåg var outstanding. Jätteduktiga var de, allihopa.

Uppsalas Lucia bjöd verkligen på skönsång. Missade Lucia i TV men det känns ändå som att dagen blev bra tillslut. Har ju sett två stycken så jag är mer än nöjd!

Av Anna - 11 december 2007 19:33

Idag var den stora dagen som jag väntat på en hel vecka. Sambon och lilleman kom äntligen hem. Tänk vad man kan längta ihjäl sig efter nån (några), de allra viktigaste personerna i mitt liv faktiskt. Är så himla glad, kan inte riktigt fatta att de är hemma. Ska njuta av dem hela dagen i morgon när jag är ledig.

Mysigt!

Av Anna - 10 december 2007 11:18

Nu har jag verkligen varit duktig.

Städdat: dammtorkat, städat och torkat ur kylen, dammsugit och moppat golv. Det luktar ljuvligt här hemma just nu. Dessutom har jag varit med pappersinsamlingen, inte lite papper... samt hunnit dekorera hela lägenheten med tomtar, änglar, juldukar och mysiga julmanchetter. Det enda som saknas är änglaspelet, ska snart sätta ihop det och försöka minnas att köpa små ljus till det underbara klingade spelet.

Åhhhhhhhhhh vad mysigt. Ska snart äta lunch och sedan måste jag dricka en kopp kaffe i mitt ombonade hem innan det är dags att åka och jobba.


Ha en underbar dag allesammans, det ska jag ha, måste ju njuta av allt mys som infinner sig så fort man bonar lite.

Av Anna - 10 december 2007 07:15

Finns det någonting värre än regn i mitten på december? Regnet piskar mot rutorna och temperaturen ligger runt 4 grader varmt. Är detta årets variant av vintern? Blir så himlans besviken, det är ju om två veckor och fortsätter det såhär kommer det verkligen inte bli en vit jul. Sorgligt tycker jag och ändå kan man inte göra någonting åt det. Känns inte alls kul. Nu är det nog dags för lite julstämmning, så att alla kan komma i den rätta stämmningen. Funderar på om detär dags att plocka fram lite tomtar, kanske kommer vintern och den sanna julstämmningen då.

Ovido - Quiz & Flashcards