Alla inlägg den 7 september 2007

Av Anna - 7 september 2007 20:55

Jag, sonen, sambon, Karin och Simon gjorde en utflykt till Thun´s i eftermiddags. Handlade en hel del grejer till sonen inför höstens all utellek med pappa....

Trodde dock inte att det skulle bli så pass dyrt som det ändå blev, men det är klart det blir ju den gammla vanliga IKEAeffekten när man är på såna ställen. Man tycker att det är så billigt så slänger man ner en hel del massa grejer i kundvagnen och vips står man där i kassan och ska punga ut med över 700 kroner. Trots mina begränsade räknekunskaper försöker jag ALLTID göra en snabb överslagsräkning över de varor jag handlat men jag hinner aldrig klart förrän det är dags att lämna fram kortet. Jaja, det blev ju bara en massa bra kläder (och en boll) till sonen så jag kan inte klaga, men det är verkligen alltid likadant för mig. Kan inte fatta att det ska vara så varje gång jag ska handla billigt...

Nu ska jag inte gnälla men bara så att alla vet så handlade jag ingenting till mig själv. Sambon fick en mängd par strumpor, sonen kläder och en boll och jag, jag fick inget. Det gör iallafall inget, nu vet jag att sambon och sonen kan vara ute och leka hela vintern utan att frysa. Känns bra.

Jag har ju snart ett paket från HMkatalogen att hämta på posten så jag är nöjd ändå.

Av Anna - 7 september 2007 07:47

Tänk vad trött man är när man jobbar, jag kommer inte riktigt i håg att det var så. Det är tröttsamt för benen att stå hela dagarna, så när som på en timme och en kvart, men det känns. Jag sov ialla fall till 7,30 men jag känner mig ändå inte helt utvilad, trots att jag gick och lade mig i säng och läste redan vid 21,30 igår kväll.

Var det någon som såg på IDOL igår? Min kompis Johanna från Skellefteå var med. Det var hon som blev kidnappad och hade grön tröja på sig. Tyvärr gick hon inte vidare, hon hade inte det. VA??? Hon har ju tvärtom allt. Hon är skitsnygg, jättebra sångröst, snäll och go, jo helt enkelt en kanon tjej. Synd att hon inte kom längre, hon var ialla fall bäst tycker jag.


Förresten, har folk slutat läsa min blogg? Inga kommentarer på ett tag...

Ovido - Quiz & Flashcards