Alla inlägg den 14 september 2007

Av Anna - 14 september 2007 20:38

Har jobbar eftermiddag i dag och ska jobba i morgon med, så ska även sambon göra. Detta gjorde det hela lite svårare, så sambon lämnade av lilleman hos farmor och farfar idag. Nu sitter vi och kollar TV efter attt precis har ätit sushi. Fan vad gott det är. Varför äter man sushi så sällan? Kan inte svara på det men ett är säkert, det var ruggigt gott ialla fall. Lite halvdästa sitter vi med varsitt glas vin i handen och njuter av att vara barnledig. Inte förrän på söndag kommer lilleman tillbaks hem och tills dess ska vi bara njuta av varandra...

Av Anna - 14 september 2007 08:43

Kanske världens roligaste uttryck som Johanna påminde mig om igår kväll när vi var ute och käkade på Orvars krog. Vi sa i våras att vi skulle ta dessa sköna kvällar typ en gång i månaden. Ja, så satt vi där, ca sex månader senare, och hade våran andra kväll tillsammans. Vi hade verkligen trevligt och tiden bara försvann.

Johanna ville fira att jag hade fått jobb så vi bestämde oss för att gå ut och käka lite. Jag tog det dyrast på hela menyn, oxfilè med gorgonzolasås. Jättegott men pinsamt att man tar det dyraste när någon annan betalar. Antar att det är min tur att bjuda nästa gång, som INTE ska vara om sex månader. Nu har vi bestämt att vi ska försöka göra detta en gång i månaden och det måste vi hålla. Vet inte hur vi ska lösa detta, men vi får helt enkelt bestämma ett datum långt innan tror jag.

Det blev sent, var hemma efter 23,30 och ett par glas vin senare.

Tack Johanna för en mycket bra kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards