Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 26 mars 2008 15:57

Jag bara älskar att shoppa. Om två helger ska lilleman och jag på dop, svårt, vad ska man ha på sig? Ner på stan och letade. Hittade en kjol på Åhlens, en tröja på Vero Moda och en på Gina Tricot, har ännu inte bestämt vilken jag ska ha. Har dessutom köpt en ny ögonskugga. skulle behövt inhandla lite underkläder men hittade inget. Har spanat in en party top på New Yorker men den får vänta lite. Skulle först behöva ett par nya byxor. Oj, det är mycket nu. Älskar att ha nya kläder.

Av Anna - 26 mars 2008 06:37

Såhär tidigt på morgonen finns det inte så mycket att titta på, då är det tur att trean visar en gammla repris av Kvarteret Manky Beach. Jag absolut älskar det programmet. Vill inte missa ett enda avsnitt.

Kolla in det nån gång vet ja! 

Av Anna - 25 mars 2008 18:06

Under hela eftermiddagen har jag försökt allt för att datorn ska starta. Den var igång och sedan funkade den inte alls, under många långa timmar. Sambon kom hem och grejade med nåt och vips så funkade den igen. Blir helt panikslagen när den inte funkar som den ska, särskilt såhär dags i månaden. Det är ju lixom dags att betala räkningarna...

När sambon kom hem i eftermiddags hade han inhandlat ett dubbelvåffeljärn. Till middag stod det alltså våffler på menyn. Inte helt fyskam. Nåt som sonen åxå gillade. Det var verkligen gott! Egentligen tycker jag att våffler är lite lyx, det äter man inte så ofta, mest när man är på utflykt och de har våffelstånd. Då är det ju extra gott, måste bero på grädde i smeten eller nåt sånt. Spelar ingen roll, gott är det och nu när vi har ett eget järn kanske det blir lite oftare som våfflorna blir middag.

Av Anna - 25 mars 2008 10:01

...lägga in lite bilder från lekäventyret i fredags. Sonen hade hur kul som helst och här kommer lite bilder med bus i bollhavet.

Av Anna - 24 mars 2008 16:13

Nåt mycket märkligt hände idag när jag och Pernilla var på IKEA och trängdes med alla köpsugna människor som tydligen inte har annat för sig än att hänga ett par timmar på Kamprads stora imperium. Sonen behövdes bytas på så vi gick in i skötrummet, på damernas toalett, och in kommer en 7-8 årig tjej som pekade på lilleman och frågade: Är det en pojke eller en flicka? En pojke sa jag och den bekäftiga lilla tjejen svarade: Jaha, vad gör han inne på tjejtoan då?

Ja egentligen hade jag velat svara att det ska väl för fan du i skita i men eftersom jag är förälder kände jag att jag ville föregå med gott exempel och svarade helt enkelt att jag skulle byta på honom och sedan skulle även jag gå på toa. Hon nöjde sig med svaret och det var ju lite tur för henne, jag hade nog blivit vansinnig på henne annars.

Vart kommer alla dessa äckligt bekäftiga ungar ifrån? Är det nån som lär dem hur de ska vara, prata och agera i livet? Hoppas verkligen inte att min son kommer att bli så hemsk i den åldern. 

Av Anna - 24 mars 2008 06:21

Termometern visar många minusgrader. Tror inte vi haft så kallt på hela vintern. Kallt men ingen snö. Ingen pulkaåkning idag alltså. Lite synd för lilleman. Tycker åxå lite synd på alla vårblommor som sakta men säkert ploppar upp ur marken. Ny kommer de ju frysa ihjäl.

Av Anna - 23 mars 2008 18:02

Idag har föräldrarna åkte hem efter långprmenad vid Gammla Uppsala och lunch. De kom redan ig  går förmiddag och vi åt en härlig påsklunch som följdes av promenad i det sämsta promenadvädret man kan tänka sig. Kallt och blåsigt, lite snöigt åxå. Inte alls skönt så vi skyndade oss hem. Fixade med middag och när samobn kom hem åt vi middag. Förrätt: lax, potatis, ägghalvor och sill. Varmrätt: Mammas underbara lövbiffsgryta med ris och en del vin... Efterrätten bestod av goda ostar och kex. Inte heller att förglömma en hel del påskgodis åxå. Läste faktiskt någonstans att svensken äter 1kilo lösgodis på påsken. Ja, vi var tre som delade på mindre än ett kilo och ändå blev det förmycket. Undrar lite hur de som ätit med än ett kilo godis känner sig? Inte mitt problem. Till middag idag har vi ätit påskräster, blev en liten blandad kompott av diverse olika grejer, men gott. Dessutom ahr vi ränsat kylen så alla gammla matlådor är ett (äckligt) minne blott från och med nu!

Ovido - Quiz & Flashcards