Alla inlägg den 1 november 2006

Av Anna - 1 november 2006 22:01

Trodde i min enfald att jag skulle kunna spendera dagen inomhus tillsammans med min son eftersom snöovädret bokstavligen piskade mot fönstren i morse. Så blev det inte. Pulsade på den oplogade gångbanan ner till Öppna förskolan tillsammans med grannen Veronica. Inte en enda mötte vi på vägen ner och det var nästan helt omöjligt att höra vad vi sa till varnadra eftersom det stormade så häftigt. "Typiskt mammor att vara ute i alla väder."Väl inne på Öppna förskolan var det varmt och mysigt med sångstund och fika.Sen började helvetet. Medan min sambo böt till vinterdäck på bilen gick jag hemmåt, då upptäckte jag pungtering på ena vagnsdäcket. Typiskt. Kanske hade det varit lättare att köra vagnen i storm och snödjup om däcken hade varit i bra skick....Tillsammans åkte vi till Stadium vid IKEA för att kolla baddräkt, babysimmet börjar på lördag. Det är ju inte direkt säsong för den typen av kläder, vilket yttrade sig genom begränsat sortement. Undrar vad de tänkte när jag kom in stormandes i butiken och skulle ha tag på badkläder i -3 och snöstorm. Jaja, de har säkert varit med om värre. Hittade ingen baddräkt!Oscar hade tydligen missat att tanka bilen så han ringde och behövde hjälp. Vi packade in oss alla tre i bilen igen och hjälpte honom. Han blev glad, så vi gjorde nog hans första snöoväder för vintern minnesvärd. Klantigt kanske man kan tycka.Eftersom vi inte har badkar tog jag en lång, varm och stärkande dusch, det var ljuvligt. Har druckit en hel del te och kurat i soffan. Nu är det dags att sova, måste ladda batterierna för i morgon börjar jag letandet efter baddräkt på allvar.

Av Anna - 1 november 2006 08:22

Så kom vintern ändå, äntligen! Nä, tror väl kanske inte att snön kommer ligga kvar, inte ens under dagen, men det är verkligen mysigt att första snön har kommit. Jag blev glad i hela kroppen i more när jag vaknade. Jag kom i julstämmning direkt! Underbart.Syd bara på alla som måste byta till vinterdäck idag, trist i detta väder. Håller tummarna att ni alla har garage.

Ovido - Quiz & Flashcards