Alla inlägg den 2 november 2006

Av Anna - 2 november 2006 21:09

Andra gången på babymassage kursen som jag och sonen så hurtigt anmält oss till. DEt är riktigt trevligt med tända ljus, varmt och ombonat. Dessutom lär vi oss hur vi ska skapa en närmare relation, kanske åxå mer intensiv, till barnet. Vi är sex mammor och naturligtvis även sex barn som ses varje torsdag på öppna förskolan där Angelika visar oss hur det ska gå till. Idag var det både benen och magen. Min lilla kille bestämde sig för att det var ok med benen men inte med magen så det var bara att låta honom ligga där, naken på handduken och njuta av värmen som strålade från ett agregat. Det gillade han. I veckan måste jag verkligen massera honom varje dag så att han känner igen det till nästa vecka.Promenad med Karin och Simon före massagen och efteråt blev det ytterligare, en längre och betydligt kallare. Nu är det verkligen vinter. Den lilla mannen vaknade och skrek i 20 minuter på vägen hem. Lagom kul!! Mycket motion, det gillar en viktväktare, ska dit och väga mig i morgon.... hoppas faktiskt inte allt för mycket. Har ju slarvat en hel del under veckan med smörgåsbord och idag slank en äppelpajbit ner åxå. Gott!Baddräkten hittade jag i förmiddags på Stadium. Helt suveränt, har aldrig gjort en shoppingrunda så kort och snabbt förrut- någon gång ska ju vara den första. Tog bussen ner på stan, in på Stadium och vips, där hängde baddräkten och ropade efter mig. Provade den och gick till kassan. Provade bara en, var bara in i en affär. Har aldrig någosin hänt mig tidigare. Hann även handla middag på ICA City och in en sväng på Eden innan jag tog bussen hem. Det roliga va, jag kom ner på stan 10.30 och tog bussen hem 11.05 Kanon! Detta har aldrig hänt mig. Nu ska jag väl kanske erkänna att det inte var den allra snyggaste baddräkten jag sett, men herregud det är ju inte hela världen, den var billig och i rätt storlek. Det duger för mig!

Ovido - Quiz & Flashcards