Alla inlägg den 15 november 2006

Av Anna - 15 november 2006 19:47

I eftermiddags när jag och lilleman gick i väg till öppna förskolan var dt klar blå himmel, varmt och skönt. Det blåste inte ens, vlket är väldigt ovanligt i Uppsala. När min sambo mötte oss efter öppna förskolan var dt grått och trist. Det hade börjat blåsa lite, men inte sådär mycket så att skelettt blir alldeles kallt. Tillsammans gick vi ner på stan för att lämna mina byxor som jag i går försökte retunera. promenaden var riktigt skön och vi njöt faktiskt hela vägen. Lilleman sov gott i vagnen efter ett par timmar på öppna förskolan, han var helt slut. Tydligen är det fysikt krävande att skratta och le åt andra barn och att vara med på sångstunden.Vi bytte byxorna och när vi kom ut från HM öste regnet ner. Typiskt! Likadant väder var det även igår eftermiddag när vi varit på stan en stund och skulle bege oss hem. Regnet upphörde en lite stund och sedan började det ösa ner igen. Vad är det för fel på detta klimat. Visserligen är det november men kan det inte få vara fint en hel dag?

Av Anna - 15 november 2006 09:08

Jag köpte ett par skitsnygga brallor på HM förra fredagen. Tyvärr for knappen all världens väg i måndags när jag hade varit på promenad och skulle slänga in dem i tvättmaskinen. Det var inte en knapp som lätt kan sys fast utan en sån jeans knapp typ. Blev naturligtvis helt tokig och bestämde mig såklart för att lämna tillbaka dem. I går när jag ovch min sambo var på stan passade jag på. Människan i kassan sa att jag var tvungen att tvätta byxornaförst och sedan komma tillbaka. Herregud, ska de sälja ett par trasiga byxor eller vad är probelemet.Ja, då var det bara att gå hem med byxorna igen och tvätta dem. Efter detta undrar jag om man egetnligen vill handla kläder på HM. Är allt reklamationer nu helt plötsligt eller?Jag blev så glad i går kväöll när jag står och grejar med middagen. Plötsligt ringde telefonen och jag tänkte att det antingen var min mamma eller min sambos pappa. De är typ de enda som ringer oss nuförtiden, vet inte varför.... När jag hörde att det var min underbara vän Ronny i andra ändan av sladden blev jag jätteglad. Vi hörs inte allt för ofta och vi ses om möjligt ännu mer sällan, han bor i Skåne. Jag blev superglad att det var han och inte min mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards