Alla inlägg under februari 2007

Av Anna - 6 februari 2007 20:09

I dag är det tisdag, vilket innebär öppna förskolan för hela slanten. Trodde inte, innan jag fick barn, att det var så viktigt att ha ett ställe att hänga på. Det är verkligen superviktigt och superskönt att fika med andra mammor, prata om sånt som de utan barn inte är ett dugg intresserade av och även prata om myckket annat. Dessutom får barnen leka och lära sig att umgås med andra. Synd bara att lilleman grinar såfort nåt annat barn låter, inte heller gillar han att busa och leka när vi är där. Idag var han faktiskt lite tråkig. Han satt bara hos mig och gnällde såfort jag försökte få honom att leka med de andra. Har hela tiden hoppats att han ska klara sig från att bli blyg, men det verkar som att han drabbats av det nu. Hoppas verkligen att det är övergående och att det är tandsingar på gång och att det är därför han är som han är just nu. Jag håller mina tummar för att det är så det ligger till.Innna lilleman och jag gick in på öppna förskolan gick vi en promenad i kylan med Karin och hennes lilla goding. Karins lilla söta son har fått lite fler tänder än vår son, han har ju inga, och det har visst inte varit helt smärtfritt. Tydligen är nätterna värst och vi har ju åxå haft ett par nätter som inte varit så himla roliga. Vi får se om det har med tänderna att göra. Problemet är att jag väntat väldigt länge på tandsingarna men de verkar inte vilja komma.

Av Anna - 6 februari 2007 09:17

Då var det allstås dags för en omjustering i lägenheten. Trodde kanske inte att det skulle gå så fort. Sonen är sju och en halv månad och har börjat krypa och resa sig upp mot saker. Nu har han även kommit på att man kan krypa riktigt fort fram till saker och slå, resa sig och dra. Nu senast var det vårat vitrinskååp som står i vardagsrummet. Härom dagen hittade han blommor och sedan var det videon han var framme och rykte i. Även tvättställningen är intrssant. Denna dag trodde jag inte skulle komma riktigt såhär snabbt, men nu är det dags för en omjustering. Vet bara inte vad man ska göra för att han ska låta bli grejerna. Säger såklart "aj, aj" och lyfter bort honom men lika fort är han därigen.Visst är det kul med utveckling men att det skulle gå såhär snabbt hade jag inte räknat med.

Av Anna - 5 februari 2007 15:14

Brukar inte handla på Netto, brukar faktiskt inte ens kolla i reklambladet från Netto, men Johanna lyckas alltid göra riktiga fynd på affären så jag kollade igenom bladet. Det är ju det minsta man kan göra. Hittade till min förvåning skitsnygga hyllor för endast 149 kroner. Tänkte de kunde vara ok att ha i vardagsrummet, över TV bänken. Nu gäller det bara att övertala min sambo när han kommer hem att jag har rätt, vilket inte alltid är lika lätt. Fortsättning följer...

Av Anna - 5 februari 2007 09:50

Verkar jag lite tjatig? Så fort sonen sover sätter jag på kaffet och sätter mig vid datorn, jag vet, ni har hört det förrut. Grejen är att jag inte hinner sitta en stund för mig själv när han är vaken, nu när han börjat krypa och försöker ställa sig upp mot allt. Kaffe och dator är den allra bästa avkopplingen jag kan få. Kan tycka att detta är den skönaste stunden på dygnet faktiskt. Synd att vi inte har badkar föär då hade jag tagit ett varmt skönt bad under denna lugna stund på dagen.

Av Anna - 4 februari 2007 16:37

Sitter just nu med min sedvanliga kaffe och hänger framför datorn. Har varit på promenad med sambo och son och efter det var det städdags. Detta är min avkoppling.På webbradion spelar de just nu ett programm som heter Pang Prego och idag handlar det om min kompis Pernilla. Intressant att lyssna på ett programm om någon man känner, det händer ju typ aldrig annars. Det kanske kommer upp ny info om henne som jag inte redan visste.

Av Anna - 4 februari 2007 09:31

Varför måste melodifestivalen alltid vara lika dålig? Egentligen skulle det räcka om det bara var en tävling, som på den gammla goda tiden. Här hade vi laddat upp med massor av gott och fixat riktigt mys för att se på programmet. Så blev det så dåligt. Orkar man sitta och kolla varenda lördag i hela februari på detta elände? Nä, men antagligen kommer man väl kolla ändå. Varför? Kanske för att det inte finns nåt annat att se en lördagkväll.Anna Book var bäst, även om det tar emot att säga det. Tommy Nilsson, allvarligt talat- har inte han gjort sitt? De andra var en ren katastrof. Nä, en stor besvikelse var det.

Av Anna - 3 februari 2007 16:44

Ja nu får vi se hur det kommer gå. Egentligen gillar jag inte att det är en massa delfinaler men man kommer väl ändå sitta och glo. Undrar om det är lika dåligt som det brukar vara.

Av Anna - 3 februari 2007 16:34

På lördagar har vi under hösten varit med sonen på babysim. Idag var det första simmet på den nya terminen. De andra deltagarna hade vuxit under juluppehållet och fått både tänder och mer hår. Dessutom har vi fått en ny siminstruktör- Ylva. Det kommer nog funka lika bra under våren som de gjort under hösten, sonen älskar ju att bada så det blir nog lika roligt även denna termin.Babysimet har varit bra både för vattenvanan men även för sonens utvecklign. Jag är helt övertygad om att hans förmåga att röra sig blivit påverkad av simningen, fast han inte alltid fattat att det inte riktigt är samma rörleser i vattnet som på land. Nu har han ju, tillslut, lärt sig krypa och med en jäkla fart så helt plöstligt måste man passa honom och alla saker i hemmet hela tiden. Det är väldigt roande med blommor, kablar, småstenar, mattkanter och annat smått och gott man kan hitta. Kul för en mamma men samtidigt lite småjobbigt.

Ovido - Quiz & Flashcards