Alla inlägg under februari 2007

Av Anna - 2 februari 2007 07:46

Hur många var det egentligen som stängde av all ström och elektrisk verksamhet mellan 19,55 och 20,00 igår kväll? Personligen var jag inte informerad förrän det var för sent. Vad hände? Släktes all verksamhet under dessa fem minuter? Varför fungerade TV:n om nu alla skulle bidra med sitt? Jag satt och kolade på Vönner när det berömda klockslaget inträffade, varför blev det inte bara svart?

Av Anna - 1 februari 2007 19:47

Att vara mammaledig innebär mycket fika. Det började redan i morse när sonen sov. Tog då som vanligt en kopp kaffe tillsammans med egentid framför datorn. Därefter träffade jag mammorna (nästan alla) från babymassagen på Brantingstorg och fikade. Det var jättetrevligt och superkul att träffa dem igen. Blev mycket fika där åxå. Senare, på eftermiddagen, kom sambons två kusiner- en av dem bor på Scisilien så vi ser inte henne så mycket, plus svärföräldrarna och då var det fika igen. Hade ätit lunchmacka redan vid 11 så jag var bra hungrig. Många koppar kaffe och en hel del kakor blev det under dagen. Hoppas bara man kan sova i natt. Brukar vara känslig för det Får läsa min bok och inte bara ett kapitel utan ett gäng innan jag somnar, om jag nu gör det....

Av Anna - 1 februari 2007 09:32

Nu när vi har börjat använda vårat tredje rum som sovrum vet jag inte vart jag ska hänga tvätten. Tidiagre har den alltid hängt därinne och det har varit ett ganska stökigt rum som vi egentligen inte använt till annat än extra sovrum för övernattande gäster. Nu helt plötlisgt hänger tvätten i vardagsrummet, hur kul är det? Idag kommer det folk på esök- vill man ha tvätten hängandes i vardagsrummet då? Detta är mitt största bekymmer just nu. Vart ska man göra av tvätten? Några förslag?

Ovido - Quiz & Flashcards