Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Anna - 4 juni 2007 18:55

... när man har tusen saker som ska göras. Till skillnad från andra "måsten" så var detta helt frivilligt. Lördagen spenderade jag tillsammans med svärföräldrarna i Enköping på finaldagen av Kulturer i Möte. För första gången på hur många år sedan som helst var det Karneval och det var verkligen jätteroligt. Bästa grupp utsågs dessutom mina kompisar- sjörövarna. Jättekul och själv blev man ju lite rörd och fällde en liten tår. Blev så stolt över Soffe när hon stod på båten och gapade som en tok. Visst är det ändå lite charmigt när folk kan göra bort sig helt med stil.

Sedan fortsatte vi till Skolparken där själva kulturveckan då avslutades, fast dagen hade ju redan börjat och solen hade precis börjat värma sådär ljuvligt. Svärmor och jag hittade en bra plats att breda ut filtarna på medan svärfar var och gjorde lite ärrenden. Mitt framför scenen hamnade vi och det var bra underhållning från hela världen (tror jag), bra musik, coola danser och massor av härligt folk som njöt av både mat, dryck och sol i parken. Jag träffade en del gammla godingar som man inte sett på länge samtidigt som det var bekanta ansikten som dök upp, vissa mer ofta än andra. Lördagen blev verkligen jättetrevligt och när den var som trevligast (så är det väl ändå alltid) skulle jag och sonen åka hemmåt. Nja, det blev inte så. Svärmor ville gärna att vi stannade, Soffe ville nog åxå det eftersom vi egentligen hade planerat lite party, men jag bagade ju ur i sista stund, hur som helst. Vi stannade och kvällen var både ris och ros.

Sol, dåligt med mat och en massa vin- slutade inte fullt så bra. Började känna mig lite halvt bakis redan klockan 22, och då hade vi ju inte ens gått ut än. Fest hemma hos Anders, självaste Sjörövar Fabbe som dessutom tog hem bästa priset, minns inte vad han var bäst på men hur som helst. Stadtsfesten skulle kosta 160 kroner, måste ju vara ett skämt, vilket det visade sig att det inte var... Lite sur över det hutlösa priset och att berusningen började avta. Väl inne på Joar skulle vi se Takida. Problemet var att vi inte var ensamma. Höll på att bli ihjäl klämd och nu var fyllan definetivt borta så jag gick hem. Vaknade och hade ingen röst. Nåja, det är sånt man får ta helt enkelt.

Åkte buss hem och svirade om för Karins födelsedagskalas. Mycket trevligt och mycket god tårta. Verkade som Karin hade en bra födelsedag, hon hade till och med blivit väckt på sängen och fått en 15 minuters kram av Simon. De små liven är ju så underbara att man kan dö.


Somande tidigt, orkade inte ens läsa bok. Hade dock en väldigt härlig helg, mycket sol, mycket vin och väldigt roliga människor.

Nedan går det att se Sjörövarfabbe, Anders i karnevaltåget och sjörövarsoffe, Sofie i samma tåg. det var dessutom denna grupp som vann hela kalaset. Blir så stolt över mina vänner.....

Ovido - Quiz & Flashcards