Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Anna - 6 juni 2007 21:12

Ja röd dag har detta blivit och allt. Just nu sitter jag och zappar mellan kanalerna, vill ju dels se hur Sverige har firat (1:an) Fotbollen vill självklart sambon se (3:an) och jag måste ju åxå bara se Laila bakar (4+), programmet visar ju trots allt lite av min hemby, Mariefred. Hur har då jag firat denna dag?

Skulle vilja skriva med pompa och ståt, men det blev inte riktigt så.

Pernilla och jag tog en tur upp till Gränby i jakt på sommarklänning, utan resultat. P var även sugen på en cykel, undrar hur det gick där egentligen?

Ner på stan med Annica, sonen sov i vagnen- värmen tog nog kål på honom lite. Se bild...

Nere på stan ville vi självklart ha flaggor att vofta med men vi lyckades inte hitta någon som delade ut flaggor. Typiskt. Istället betalade jag en tia till Lions så fick en tant måla en svenskflagga på sonens arm. Den yngsta för dagen sa hon. Se bild...

Svärföräldrarna dök upp här under seneftermiddagen men de ville inte ha middag. Sambon och jag satte i oss färskpotatis, är inte det lite svenskt så säg...

Min nationaldag, eller svenska flaggans dag slutar stax. Måste lägga mig och läsa slutet på boken. Spänningen stiger....


Av Anna - 6 juni 2007 07:29

På lördag åker Johanna till Spanien, det är inte att man blir lite avis. Igår kväll var hon här ialla fall och åt lite middag, drack lite vin och till efterrätt serverade min sambo lite glass. Vi satt på balkongen och mös en stund men det blev förkallt så vi flyttade in. Alla tre satt som utslagna hjältar i soffan och när Johanna hade åkt hem gick jag och lade mig med min sköna bok.

Snart är den dessvärre utläst, känns skönt att man läst ut den och får reda på hur det gått för Lisbeth Salander samtidigt som det känns lite vemodigt. Finns ju ingen fortsättning.

Av Anna - 6 juni 2007 07:25

Tillsammans med Pumpens Öppna förskola hade vi beslutat att vi skulle göra en skön avslutning på terminen som varit. Utflykten belv en heldag med Lännakatten. Här är några sköna bilder.

Ovido - Quiz & Flashcards