Alla inlägg under november 2006

Av Anna - 22 november 2006 11:55

Nu har jag varit hos läkaren på förmiddagen. Omlagd och klar! Igår pratade jag med sjukvårdsupplysningen angående min brännskada på armen, och hon ansåg inte att jag behövde uppsöka läkare, om det inte började göra mera ont. Fint! Hela natten har varit ett rent helvette. Jag har inte lyckats sova, det har dunkat, brännt och värkt i hela armen konstant under de få timmar man nu kan sova när man har småbarn. Ringde ialla fall till distriktsköterskan i morse och hon ville att jag skulle komma så hon fick titta på det. Vä inne hos Linda (som hon heter) började hon lägga om och fixa med mitt sår. Dessutom sa hon att det var ANDRA GRADENS BRÄNNSKAD! SHIT POMMES FRITTES!Det är typ allvarligt! Dessutom kan det bli ärr, kul vi som ska gifta oss och allt.Ska tillbaka på fredag för att få det omlagt igen!

Av Anna - 21 november 2006 20:16

Ja, brännskadan jag fick igår när jag lagade soppa är inte en vacker syn. Har idag ringt till sjukvårdsupplysningen för att fråga vad jag ska göra. Ingen läkare behövs, skönt. Däremot blev jag tvungen att inhandla en jäkla massa grejer på apoteket och lördagens babysim kan jag se mig om i stjärnorna efter. Tur att min sambo är ledig och ska vara med. Jag får stå på kanten och titta på. Typiskt.Det var hemma hos Mia som jag ringde efter att hon lagt om min blåsa, som är större än ett ägg, med asolsprit, kompreser och en massa tape. Får se hur kul och skönt det kommer bli att rycka bort det ikväll när apotekets grejer ska på.Tog en fika på Gränby och därefter en promenad med Karin och Simon, trevligt att träffas och prata. Vi har upptäckt att våra karlar är väldigt lika fast ändå mycket olika. Vi ska väl sammanstråla på öppna förskolan och fortsätta skvallra då.

Av Anna - 20 november 2006 18:56

Skulle laga en potatis och purjolökssoppa efter ett recept jag fått av Karin. Funkade hur bra som helst tills jag skulle mixa den i blendern. Don´t try this at home kids! All jäkla soppa sprutade in i min tröjärm (handtvätt, kul!) och soppan hade ju nått kokpunkt (vad den nu ligger på) ett flertal tillfällen under tillverkningen. Jaha, va fint. Min arm har nu fått en rosa/ röd ton och det bara svider och svider. Min kära sambo föreslog att jag skulle skölja armen under kallt vatten. Visst, det låter bra men kändes desto mindre bra kan jag säga. Fan i hela helvette vad det gör ont.

Av Anna - 19 november 2006 21:18

Jo, detta var verkligen en skön, lugn och mysig söndag. Visserligen började vi dagen med att städa men det var helt ok. Resultatet var enastående. Först när man börjar tänker man alltid att det är jobbigt och trist men när det är klart, boy oh boy, det blir så hoimla fint. Jag älskar när det är ny dammat och nytorkat överallt. Det är ungefär samma känsla man får när hela troslådan är fulll med rena frächa underkläder. I just love it!När vi städat klart i vår lägenhet åt vi lunch och sedan gick vi lång skön promenad ner på stan. Vi bestämde att vi skulle hyra film. På ICA city kan man hyra två filmer för 20 kroner. Snacka om billigt. Vi har ju inte möjlighet att gå på bio längre eftersom vår lille son antagligen inte skulle palla med det. Har ikväll kolla på Beck- skapt läge, till det åt vi hemmagjord pizza- mummmmmmms! Till chips och dippen vi åxå handlade kollade vi på Som man bäddar... Den var jätterolig och super söt. Nästan så att tårarna rullade ner för mina kinder. Ingen viktväktar dag, men det är man värd ibland. Det får vi kompensera med lång, rask promenad resten av veckan! Måste ju ner på stan och lämna tillbaka filmerna, vill ju inte ha böter!

Av Anna - 17 november 2006 22:10

Jaha, fredag igen. För mig betyder det vägning och även denna gång hade det gått bra. Hela ett kilo till är borta från mig. HAr nu, efter tre veckor gått ner fem kilo. Känns faktiskt riktigt bra.Fikade efteråt med Johanna på 018 sedan gick vi en sväng på stan och hamnade tillslut hemma hos henne där honb jöd mig på lunch. Det var, precis som alltid, jätteskönt att få umgås lite emed henne. Nya tag i viktiminskningen til nästa vecka. Målet är att jag ska gått ner 9 kilo innan jul, hoppas det funkar.

Av Anna - 16 november 2006 21:17

Vi har alltid fått våran son att somna mellan 20- 20,30 om kvällarna, men idag verkar det vara en omöjlighet. Han vill inte sova. Visserligen är inte timmen så sen ännu, han har ju somnat senare vid ett part tillfällen. Men det är ganksa irreterande. Vet inte om detta kommer fortgå hela natten. KAn alltid hoppas att han låter oss sova. Kanske ska man lägga honom bredvis sig i våran säng. Är inte helt förtjust i att ha honom sovandes bredvid mig. Sömnen blir inte riktigt som man tänkt sig då eftersom man inte vågar vända sig, vill ju inte mosa det lilla livet. Gråt, snutta tutte, gråt och snutta tutte. Orkar man detta? Nåt att fundera på innna man skaffar sig fler ungar ialla fall.

Av Anna - 16 november 2006 21:15

Här sitter jag framför datorn och filosoferar. Annica har precis varit här- vi fikade och pratade. Det var väldigt länge sedan vi träffades, över en månad sen så vi hade mycket att prata om. Hon hade med sig rulltårta, mycket gott. Inte heller så dyrt i points. En skiva- två points. Därför tog jag två bitar. Sonen sover gott, tacka gode gud för den berömda "fem minuters metoden" och min kära sambo är ute på galej. Nä, det är julbord på hans jobb. Bra för honom att kolla de olika varorna och produkterna eftersom han ska sälja grejerna sen. Hoppas bara han inte kommer hem alltför sent. Jag måste gå upp med honom i morgon bitti, strax efter fem för att han ska kunna hjälpa mig att plasta om min arm. Det är inte bra att duscha med armen nämligen. Hur skönt känns det? Hoppas lilleman sover i natt så att jag åxå får göra det. Man vet aldrig.

Av Anna - 15 november 2006 19:47

I eftermiddags när jag och lilleman gick i väg till öppna förskolan var dt klar blå himmel, varmt och skönt. Det blåste inte ens, vlket är väldigt ovanligt i Uppsala. När min sambo mötte oss efter öppna förskolan var dt grått och trist. Det hade börjat blåsa lite, men inte sådär mycket så att skelettt blir alldeles kallt. Tillsammans gick vi ner på stan för att lämna mina byxor som jag i går försökte retunera. promenaden var riktigt skön och vi njöt faktiskt hela vägen. Lilleman sov gott i vagnen efter ett par timmar på öppna förskolan, han var helt slut. Tydligen är det fysikt krävande att skratta och le åt andra barn och att vara med på sångstunden.Vi bytte byxorna och när vi kom ut från HM öste regnet ner. Typiskt! Likadant väder var det även igår eftermiddag när vi varit på stan en stund och skulle bege oss hem. Regnet upphörde en lite stund och sedan började det ösa ner igen. Vad är det för fel på detta klimat. Visserligen är det november men kan det inte få vara fint en hel dag?

Ovido - Quiz & Flashcards