Alla inlägg under november 2006

Av Anna - 15 november 2006 09:08

Jag köpte ett par skitsnygga brallor på HM förra fredagen. Tyvärr for knappen all världens väg i måndags när jag hade varit på promenad och skulle slänga in dem i tvättmaskinen. Det var inte en knapp som lätt kan sys fast utan en sån jeans knapp typ. Blev naturligtvis helt tokig och bestämde mig såklart för att lämna tillbaka dem. I går när jag ovch min sambo var på stan passade jag på. Människan i kassan sa att jag var tvungen att tvätta byxornaförst och sedan komma tillbaka. Herregud, ska de sälja ett par trasiga byxor eller vad är probelemet.Ja, då var det bara att gå hem med byxorna igen och tvätta dem. Efter detta undrar jag om man egetnligen vill handla kläder på HM. Är allt reklamationer nu helt plötsligt eller?Jag blev så glad i går kväöll när jag står och grejar med middagen. Plötsligt ringde telefonen och jag tänkte att det antingen var min mamma eller min sambos pappa. De är typ de enda som ringer oss nuförtiden, vet inte varför.... När jag hörde att det var min underbara vän Ronny i andra ändan av sladden blev jag jätteglad. Vi hörs inte allt för ofta och vi ses om möjligt ännu mer sällan, han bor i Skåne. Jag blev superglad att det var han och inte min mamma.

Av Anna - 13 november 2006 22:03

Tiden går så himla fort, helt plöstligt är det över en vecka sedan jag skrev. Vart tar tiden vägen egentligen?Får se, vad har hänt? Jo vi har röntkat huvudet på vår son, då läkare och BVC pesonal trodde att fontanellen vuxit för fort. Fick klar tecken idag- inget fel. Skönt. Som förälder kan man då äntligen pusta ut och istället börja oroa sig för andra saker som har med banet att göra. Till exempel, nya sovtider, nya bajsrutiner och så vidare. Det finns alltid nåt att tänka på.Babysim nummer två i ordningen. Funkade hur bra som hels tmed lilleman. HAn verkar tycka att det är en mycket mysig och rolig aktivitet. I lördags skulle barnen ligga på föräldrarnas arm och sparka, vår lille son klarade detta med bravur. Somande som en klubbad säl gjorde han efteråt även denna gång och sov hur många timmar i sträck som helst. I overall, mössa och vantar på golvet hos farmor och farfar i bilbarnstolen. Märkligt, men det måste varit skönt.I lördags var det ännu en 50 års fest för svärfar. Nu har denna stora dag firats i dagarna tre. Undrar hur han orkat med, en annan orkar ju inte och är långt i från 50. Trevlig fest var det med god mat och trevliga släktingar, vissa kom kort väga ifrån medan andra hade rest många mil för att fira. Det var trevligt. Fars dag, ännu ett jippo som vi måste uppmärksamma nu för tiden. sonens pappa fick inget, det känns kanske lite snålt men vi hade bestämt att vi skulle göra så. Åkte till mina föräldrar och åt god middag, det var trevligt men blev lite sent. Gick inte och lade oss före 23 tiden, tur att sambon började sent i dag annars hade vi alla varit helt slut. Sonen sov sådär under natten, själv sov jag typ inte alls. Frös så att jag trodde jag skulle bli blå och lagom till att jag somnade..... ja då vaknade han. Typiskt.Ja, veckan har även bestått av promenader, öppna förskolan, babymassage, viktväktarna och middag med Johanna i fredags. Tiden bara rinner iväg, förstår inte vart den tar vägen!

Av Anna - 7 november 2006 09:58

Var knappt utanför dörren igår. Efter att jag ätit min lunch och sonen sovit en stund gick jag över till grannen Veronica för att lämna tillbaka en film jag lånat av henne. Vi drack kaffe och pratade. Sedan ringde Andreas bror Daniel och hans flickvän Therése och sa att de snart skulle vara hos mig. Bäst att kliva ut. Mötte dem på parkeringen och vi gick upp till oss. Pratde lite om middagsplaner och sedan gick vi till ICA och handlade. Therése och jag gick en promenad med lilleman via Gränby 4- H går doch sedna hemmåt. Vi lagade mat, pratade och hade det riktigt trevligt. LIllemannen somnade precis som vanligt och sov till 03.30 i natt, det var skönt. Det är alltid kul att få besök av sådna man inte träffar så ofta. Daniel och Therése bor i Jönköping så vi ses inte alltför ofta, nästa gång blir till jul.Jag har fått problem med typsnittet på denna sida. KAninte se vad det står så för att kunna skriva detta inlägg har jag gissat mig fram. Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

Av Anna - 5 november 2006 12:32

Babysim på förmiddagen, trodde det skulle vara lite smidigare men det var väldigt stressande. Min sambo jobbade så jag skulle klara mig helt själv. Som tur är finns det föräldrar som alltid hjälper till. I vattnet funderade sonen på vad som höll på att hända men det var inget skrik, bara ett förvånande uttryck i hans lilla ansikte. Fungeradebra. Efter simmet sov han som en klubbad säl, det var skönt.När min sambo äntligen kom hem från jobbet åkte vi till Enköping på svärfars 50 års kals. Vi kom sist och gick och lade oss sist. Det var ena sidan av släkten denna gång och nästa vecka blir det andra sidan av skläkten som kommer på kalajs. Mycket party när någon fyller 50!Tacobuffé stod uppdukat i köket och vi åt alla oss mätta, då kommer svärmor med hemmagjord tårta och hemmagjordsa bullar. Snacka om gott och so not viktväktarna.Vissa blev förfriskade, andra överförfriskade och vissa blev ingenting. Till dem hör jag, cola light är mitt berusningsmedel nu förtiden. Så är det när man ammar!!!!Ritktigt trevligt kaljas (svärmors ord) och tiden bara sprang iväg. Helt plötsligt var klockan 01.30 så länge har jag inte varit vaken sedan sonen föddes, brukar normalt somna strax efter 22, helt utmattad. Sov mycket gott och vakande helt groggy med känslan av att vara bakis (för första gången på väldigt länge) 06.32 när lilleman ville ha mat. Ja, det är inte mycket att göra. Mata och försöka somna om.

Av Anna - 3 november 2006 22:10

I morse träffades Johanna och jag nere påstan förattväga oss, alltid lika nervöst. Hade gått ner 2.8 kilo, så det var ju kul. Därefter gick vi och fikade i Svavagallerian och sedan vidare till HM. Där hittade jag ett par byxor, skönt att slippa mammabyxorna jag gått med i alldeles förlänge!Lunch på Cupoido där det var fullt med folk och barnvagnar, tänk att alla ska ut samtidigt och trängas!Hempromenad i det begynnande skymmningen, bra att det fanns gratis reflexer på UL kontoret att hämta.Plockade naturligtvis på mig två stycken, en till vaje ficka på jackan. Man får inte vara dum...Middag: fläskfilé och klyftppotatis. Detbörjade med att jag ska mig i finbgret när jag skivade potatisen och sedan bränndes den fast i plåten. Var med andra ord inte påmitt bästa humör när min sambo kom hem från jobbet. Slö kollade på Idol, det blir bara sämre och sämnre detprogrammet. Fattar inte att man kollar egentligen!Dags att sova!!!

Av Anna - 2 november 2006 21:09

Andra gången på babymassage kursen som jag och sonen så hurtigt anmält oss till. DEt är riktigt trevligt med tända ljus, varmt och ombonat. Dessutom lär vi oss hur vi ska skapa en närmare relation, kanske åxå mer intensiv, till barnet. Vi är sex mammor och naturligtvis även sex barn som ses varje torsdag på öppna förskolan där Angelika visar oss hur det ska gå till. Idag var det både benen och magen. Min lilla kille bestämde sig för att det var ok med benen men inte med magen så det var bara att låta honom ligga där, naken på handduken och njuta av värmen som strålade från ett agregat. Det gillade han. I veckan måste jag verkligen massera honom varje dag så att han känner igen det till nästa vecka.Promenad med Karin och Simon före massagen och efteråt blev det ytterligare, en längre och betydligt kallare. Nu är det verkligen vinter. Den lilla mannen vaknade och skrek i 20 minuter på vägen hem. Lagom kul!! Mycket motion, det gillar en viktväktare, ska dit och väga mig i morgon.... hoppas faktiskt inte allt för mycket. Har ju slarvat en hel del under veckan med smörgåsbord och idag slank en äppelpajbit ner åxå. Gott!Baddräkten hittade jag i förmiddags på Stadium. Helt suveränt, har aldrig gjort en shoppingrunda så kort och snabbt förrut- någon gång ska ju vara den första. Tog bussen ner på stan, in på Stadium och vips, där hängde baddräkten och ropade efter mig. Provade den och gick till kassan. Provade bara en, var bara in i en affär. Har aldrig någosin hänt mig tidigare. Hann även handla middag på ICA City och in en sväng på Eden innan jag tog bussen hem. Det roliga va, jag kom ner på stan 10.30 och tog bussen hem 11.05 Kanon! Detta har aldrig hänt mig. Nu ska jag väl kanske erkänna att det inte var den allra snyggaste baddräkten jag sett, men herregud det är ju inte hela världen, den var billig och i rätt storlek. Det duger för mig!

Av Anna - 1 november 2006 22:01

Trodde i min enfald att jag skulle kunna spendera dagen inomhus tillsammans med min son eftersom snöovädret bokstavligen piskade mot fönstren i morse. Så blev det inte. Pulsade på den oplogade gångbanan ner till Öppna förskolan tillsammans med grannen Veronica. Inte en enda mötte vi på vägen ner och det var nästan helt omöjligt att höra vad vi sa till varnadra eftersom det stormade så häftigt. "Typiskt mammor att vara ute i alla väder."Väl inne på Öppna förskolan var det varmt och mysigt med sångstund och fika.Sen började helvetet. Medan min sambo böt till vinterdäck på bilen gick jag hemmåt, då upptäckte jag pungtering på ena vagnsdäcket. Typiskt. Kanske hade det varit lättare att köra vagnen i storm och snödjup om däcken hade varit i bra skick....Tillsammans åkte vi till Stadium vid IKEA för att kolla baddräkt, babysimmet börjar på lördag. Det är ju inte direkt säsong för den typen av kläder, vilket yttrade sig genom begränsat sortement. Undrar vad de tänkte när jag kom in stormandes i butiken och skulle ha tag på badkläder i -3 och snöstorm. Jaja, de har säkert varit med om värre. Hittade ingen baddräkt!Oscar hade tydligen missat att tanka bilen så han ringde och behövde hjälp. Vi packade in oss alla tre i bilen igen och hjälpte honom. Han blev glad, så vi gjorde nog hans första snöoväder för vintern minnesvärd. Klantigt kanske man kan tycka.Eftersom vi inte har badkar tog jag en lång, varm och stärkande dusch, det var ljuvligt. Har druckit en hel del te och kurat i soffan. Nu är det dags att sova, måste ladda batterierna för i morgon börjar jag letandet efter baddräkt på allvar.

Av Anna - 1 november 2006 08:22

Så kom vintern ändå, äntligen! Nä, tror väl kanske inte att snön kommer ligga kvar, inte ens under dagen, men det är verkligen mysigt att första snön har kommit. Jag blev glad i hela kroppen i more när jag vaknade. Jag kom i julstämmning direkt! Underbart.Syd bara på alla som måste byta till vinterdäck idag, trist i detta väder. Håller tummarna att ni alla har garage.

Ovido - Quiz & Flashcards