Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 18 september 2007 07:28

Jag har fått en cykel! Känns verkligen udnerbart. Jag är så himla glad. Har aldrig fått en ny cykel i hela mitt liv. Pärlan (cykeln jag har nu och alltid har haft typ) fick jag ju redan när jag fyllde 10, och den var begagnad redan då. Åhhhhhhhhhhhh vad jag är glad för min cykekl. Nu jäklar ska det cyklas, det kan jag lova dig......

Av Anna - 18 september 2007 07:13

Jo det är sant, idag fyller jag 29 år. Endast 365 dagar kvar tills jag officiellt blir vuxen, för visst blir man det vid 30?

Ingen som har väckt mig med tårta, skönsång och paket på säng, känns trist. Träffar inte föräldrarna idag heller eftersom jag jobbar så det blir nog inte så mycekt firande för min del... Har dock tänkt att köpa lite bullar och bjuda på till eftermiddagskaffet på jobbet. Lite måste det ju firas när man fyller, även om jag inte tror att det är så mycket att fira egentligen.


Nu måste jag fixa lite innan jag ska åka till Gsunda.


Ha en bra dag alla läsare!

Av Anna - 17 september 2007 18:15

Att pendla tar hårt på kroppen, kan inte var bra för själen. En massa människor som sitter och trängs i ett tåg och alla ser trötta, slitna och utarbetade ut. Konstigt nog både på ditvägen och och hemvägen. Min dag började 05,20 när det var dags att stiga upp för ännu en resa till Stockholm på vikariat. Hade gott om tid på mig och behövde inte stressa, jätteskönt. Kom hem för typ 40 minuter sedan och håller på med lite middag.

Lektioner jag haft idag:

Engelska x2

Datakunskap

SO

Pedagogisk lunch- spagetti och kättfärsås.

En bra dag helt enkelt och jag hoppas de vill att jag kommer tillbaka, det fanns verkligen behov för det....


Av Anna - 16 september 2007 20:13

Eftermiddagen spenderade lilleman och jag tillsammans med Karin, Simon och Sidde på Musikenshus. Det skulle var Uppsalas största barnkals med clowner och andra gäster som barnen skulle gilla. Våra pojkar var dock för små för att bli roade. I deras ålder räcker det med att få springa runt, dansa lite till musik och nån banan eller så. Sonen diggade lite till musiken, men var inte mer intresserad än så.

Lägger in en färsk bild från dagen, tagen på Musikenshus- tredje våningen.

Av Anna - 16 september 2007 07:43

Det är inte klokt att man kan sakna nån som man träffar varje dag så mycket. Nu har sonen varit hos farmor och farfar sen i fredagseftermiddag och jag saknar honom så jag kan dö. I vanliga fall har man knappt tid att sitta i lugn och ro för att dricka kaffe, kolla mail eller ens ringa ett samtal. Nu har jag helt plötsligt all tid i världen och det känns som att jag inte vill annat än att bara gosa och leka med min son.

Sambon och jag har jobbat i helgen så vi var tvungna att ha barnvakt och då tyckte vi att detta var den bästa lösningen. Visst, vi har haft jättemysigt med ost och vin och väldigt god mat, men vi har ju saknat vår lilla kille. Han skulle komma runt 11 tiden och jag kan inte vänta. Måste hita grejer att göra så att jag inte tänker så mycekt på det..... Snart kommer han ialla fall.

Av Anna - 15 september 2007 17:53

Sambon skulle handla middag. Han hittade ett jättegott recept, Gogonzolafilè på nån sida.

Här är följande:

4 skivor oxfilè

4 skivor gorgonzola

salt och peppar

2 purjolökar

100g champinjoner

100g sockerärtor

50g rökt seranoskinka

1/2 dl hackad persilja

2 dl vipsgrädde


Bryn köttet och krydda.

Strimla purjolöken, champinjonerna, snoppa sockerärtor och hacka skinkan.

Lägg grösnakerna och skinka i en form och häll över grädden. Sätt ugnen på 225 grader. Ugnstekgrösnkaerna i 10 minuter. Rör om. Lägg på köttbitarna och överst ostskivorna. Stek i ugnen ytterligare 15 minuter, beroende på hur genomstekt man vill ha köttet.

Servera med klyftpotatis eller pressad potatis.


Hoppas ni vågar prova, gärna med ett gott vin till. Smaklig måltid!




Av Anna - 15 september 2007 06:25

Vaknade tidigt, 05,35 för att vara lite mer exakt. Sambon stack iväg till jobbet då och jag kunde inte somna om. Är inte det typiskt? Är barnledig och behöver inte gå upp så här tidigt, men nu sitter jag här och är klarvaken. Jag har till och med hunnit läsa ut min bok. Nu väntar jag till tisdag innan jag börjar med någon ny, hoppas få lite nya böcker då. Det är typ allt jag har önskat mig till min födelsedag. Jo, en cykel åxå men det har jag ju ösnkat mig till alla födelsedagar de enaste femton åren och ännu inte fått nån, så det känns inte som att jag kommer få nån ny nu heller. Den jag har, Pärlan, en blå cresent som jag fick när jag fyllde tio och som var begagnad redan då (måste alltid påpekas) börjar bli ganksa sliten. Den är ju minst 19 år....

Nu ska jag göra mig i ordning inför BIG WORK DAY!

Av Anna - 14 september 2007 20:38

Har jobbar eftermiddag i dag och ska jobba i morgon med, så ska även sambon göra. Detta gjorde det hela lite svårare, så sambon lämnade av lilleman hos farmor och farfar idag. Nu sitter vi och kollar TV efter attt precis har ätit sushi. Fan vad gott det är. Varför äter man sushi så sällan? Kan inte svara på det men ett är säkert, det var ruggigt gott ialla fall. Lite halvdästa sitter vi med varsitt glas vin i handen och njuter av att vara barnledig. Inte förrän på söndag kommer lilleman tillbaks hem och tills dess ska vi bara njuta av varandra...

Ovido - Quiz & Flashcards