Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 24 september 2007 10:21

Har åkt från Mareifred nu på morgonen och kom precis hem. Det var pendeltåg, tåg och sen en rask promenad hem till lägenheten. Var förbi på Brantingstorg och köpte färskt bröd, dessvärre hade vi inget smör när jag kom hem och skulle sätta mig med min färska smörgås och mitt nybryggda kaffe. Det får bli att äta mackan i eftermiddag istället. Nu ska jag vila lite, sen dammsuga och sen måste jag ut och cykla lite på min nya cykel. Fick lite pengar i födelsedagspresent av föräldrarna och jag är i behov av nya jeans, så antagligen cykar jag ner på stan en sväng.

Åhhhhhhhhhh vad jag längtar att få cykla på min nya fina cykel. Härligt!

Av Anna - 23 september 2007 14:31

I fredags åkte vi till mina föräldrar för att fira min födelsedag (som var i veckan) och att umgås lite. Vi åt god mat och drack gott vin. Pratade och umgicks hela kvällen.

Igår, lördag, var mamma och jag med lilleman på Bondens markand här på torget. Det var en vädligt liten marknad som vi gick igenom på ett par minuter. Vi handla en bukett blommer och sen gick vi hemmåt. På kvällen kom Svenne och Anette (föräldrarnas grannar) över och käkade kräfter. Det var väldigt trevligt och jag tror att vi alla blev lite överförfriskade.... Ialla fall blev jag det.....

Idag har sambon och min far jobbat på i trädgården med lite av varje. Sonen har lekt som en tok i trädgården och mamma och jag har varit på promenad, tvättat och fixat lite. Nu sitter jag och väntar på att sambons morbror ska komma så att de kan åka ner till småland.

I morgon har HV 71 sin första hemmamatcjh och den ville inte sambon missa. När de åkt ska jag lägga mig i ett varmt bad och bara njuta av att vara barnledig under ett par dagar.

Åker inte hem till Uppsala förrän i morgon, kanske åker jag på jobb, kanske inte. Har lite längtan efter att cykla åxå, det måste jag hinna göra i morgon när jag komemr hem.

Av Anna - 21 september 2007 09:13

Trodde nästan att de skulle ringa från Vikariepoolen idag. Igår när jag pratade med dem sa de att det var ont om vikarier, många som var sjuka. Ingen har ringt mig ialla fall under morgonen så det blir nog inget. Hoppas dock att det blir nästa vecka, har inga tider på systemet och sambon och sonen ska åka till Jönköping, till farbror och faster och kolla på hockey. Så jag kommer ha så jäkla tråkigt här hemma i min ensamhet om jag inte får jobba då. Håller alla mina tummar att jag får nåt roligt uppdrag.


Idag åker vi till mina föräldrar, det ska bli skönt. Var ett bra tag sedan vi var där sist. Vi ska fira min födelsedag åxå, många paket????

Av Anna - 20 september 2007 20:07

Känner att jag måste visa dessa bilder.

Av Anna - 20 september 2007 19:58

...på facebook. Kom på mig själv sittandes under lunchen i det astråkiga lunchrummet surfandes på internet och helt plötsligt bara råkade jag hamna inne på facebook. Som tur var kunde jag inte logga in, hade det funkat hade nog mina arbetskamrater förmodligen släpat ut mig ur rummet, när lunchen var över. Jag måste blivit helt torsk, känns lagom bra, jag som inte ens velat ha facebook och som typ har redogjort för alla jag känner som har fenomenet hur dåligt det är.

Man kan väl ändra sig.....

Av Anna - 20 september 2007 06:39

Tänk vad kul det är när man slår på datorn och man har en massa mail från alla kontakter på facebook. Det bara droppar in en massa hela tiden. Det är åxå väldigt kul att kolla på allas fotoalbum. Jag älskar redan facebook. Måste ta mig tid och styra upp min sida lite bara. Just nu är det bara en massa kontakter och väldigt lite bilder.

Orkar man ha både facebook och bloggagratis.se? Nja, vi få väl se lite vad som händer. Fast jag gillar ju min blogg jättemycket. Kanske inte redo riktigt än att lägga ner. Vi får se.


Idag, en massa jobb i Gottsunda.

Ha en bra dag, alla ni som fortfarande läser min blogg.

Av Anna - 19 september 2007 15:13

Herregud, jag som aldrig skulle skaffa mig nåt facebook konto och så har jag helt plötsligt signat upp mig. Shit, jag kan inte riktigt fatta det.

Vet egentligen inte ens vad facebook är bra för och va man ska ha det till. Hoppas få lite hjälp av mina vänner som verkar använda grejset hela tiden.


Lite tips till coachen alltså, vad ska man göra med facebook?

Av Anna - 18 september 2007 21:24

...tidigare på min födelsedag. Kändes lite konstigt, det måste jag erkänna. Handlade ialla fall bullar till eftermiddagskaffet och det var det ju ingen som tackade nej till precis.

Massor av männsikor har hört av sig åxå, både via telefon, sms och genom grattiskort. Superkul!

Har precis prata md mina föräldrar, detta är första året jag firar utan att de är närvarande, vilket åxå gör att det inte riktigt har kännts som födelsedag. De har varit utomlands och kom hem idag, men jag har ju jobbat ändå så det hade inte varit någon större idè för dem att komma hit efter att de landat. Vi ska åka till dem på fredag och fira mig i helgen. Känns skönt att komma hem till mamma och pappa igen, nu har jag inte varit där sedan i sommras.

Nu ska jag och sambon fortsätta fira min dag. Kanske ska jag snart gå och lägga mig, fick ju faktiskt en bok i morse åxå som bara skriiiiiiiiker efter mig.

Ovido - Quiz & Flashcards