Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 14 september 2007 08:43

Kanske världens roligaste uttryck som Johanna påminde mig om igår kväll när vi var ute och käkade på Orvars krog. Vi sa i våras att vi skulle ta dessa sköna kvällar typ en gång i månaden. Ja, så satt vi där, ca sex månader senare, och hade våran andra kväll tillsammans. Vi hade verkligen trevligt och tiden bara försvann.

Johanna ville fira att jag hade fått jobb så vi bestämde oss för att gå ut och käka lite. Jag tog det dyrast på hela menyn, oxfilè med gorgonzolasås. Jättegott men pinsamt att man tar det dyraste när någon annan betalar. Antar att det är min tur att bjuda nästa gång, som INTE ska vara om sex månader. Nu har vi bestämt att vi ska försöka göra detta en gång i månaden och det måste vi hålla. Vet inte hur vi ska lösa detta, men vi får helt enkelt bestämma ett datum långt innan tror jag.

Det blev sent, var hemma efter 23,30 och ett par glas vin senare.

Tack Johanna för en mycket bra kväll!

Av Anna - 12 september 2007 19:56

Känns som att Top Model är en evighetsserie. Igår kväll tvingade jag mig själv att sitta uppe och kolla när Jaslene vann den amerikanska varianten. Det var ju kul att se, särskilt som jag sett nästan alla avsnitt åxå, men det hade nog varit smartare att gå och lägga sig lite tidigare. Hur som helst, ikväll börjar så den svenska versionen, för vad är det, typ tredje gången? Ja, torsk på programmet som man är så måste man ju titta, trots att jag tycker det börjar bli lite tjatigt.

Av Anna - 12 september 2007 18:42

Nu har jag jobbat i tre hela dagar, måndag i Gottsunda, tisdag likaså och idag har jag varit på skola i Stockholm och vikarierat. Är helt slut.

Min dag i huvudstaden började redan när klockan ringde 6,15 i morse och sen var det bara att göra sig klar och bege sig i väg. Kom hem närmare 16,30 och då skille det handlas middag och sen gå hela vägen hem. Hade cykel med mig men sambon och lilleman kom till stationen och mötte mig. Supermysigt. Jag har haft en bra dag, helt klart trots att det blev lite ont om tid för lunch. 20 minuter hade jag på mig mellan två lektioner, matsalen serverade blodpudding och jag kände att jag inte skulle hinna, synd- jag älskar blodpudding. Blev en mindre språngmarch till centrumets bageri där de sålde mackor. Klämde i mig den och sen var det bara att köra.

Jo, jag var hungrig och när jag kom till T- centralen hann jag handla både en macka och dricka dagen första kopp kaffe, helt galet att dricka dagens första så sent som 15,30- men gissa om det var gott.

Nu har vi ätit middag och jag sitter med filt i vardagsrummet. Blir nog en tidig kväll för mig. Måste vara så här trött för att jag inte är van att jobba.

Just ja, det glömde jag nästan, fick ett samtal i morse, innan jag cyklade iväg, från Gränbyskolan, de ville att jag skulle komma och vikareira för dem idag. Synd att de ringer den enda dagen man redan ska jobba. Bara hoppas att de ringer igen....

Av Anna - 10 september 2007 21:01

Har faktiskt precis kommit hem från mitt jobb i Gottsunda. Slutar egntligen 19, 15 och här sitter jag, klockan 21 och har precis anlänt till hemmets trygga borg. Det häden inget förrutom att jag issade bussen. Vi blev klara på jobbet samtidigt som bussen gick. Ja då var det bara att sätta sig och vänta på nästa. Slapp i alla fall sitta ensam eftersom vi var två som skulle åka samma buss. Tråkigt att komma hem så sent, men det hör väl vuxenlivet till, kan jag tänka.

Sambon hade lagat en jättegod middag, kassler gratäng, så nu är jag mätt åxå.

Lilleman och sambon var dessutom på besök på mitt jobb idag, väldigt roligt att de kom förbi. Blev väldigt glad och de tre resternade timmarna på jobbet flög förbi, fast jag måste erkänna att jag saknade mina två killar mer efter det att de var och häslade på.

Av Anna - 9 september 2007 19:05

Fast egetnligen var det eftermiddags kafferep, men det är väl egentligen samma sak. Pernilla bjöd på mycket goda hembakade delikatesser och vi hade verkligen trevligt. Helena med dottern  Emelie, jag och sonen och Kristina och lille Matteus var bjudna. Vi umgicks och pratade för fullt. En kanon skön eftermiddag var det och vi åt goda kakor och drack gott kaffe. Tack för en trevlig eftermiddag Pernilla.

Värt att göra igen helt klart!

Av Anna - 9 september 2007 07:42

...när sambon kom hem igår från jobbet. Han hade med sig ett fång röda roser, ett litet grattis till ditt första uppdrag på ondag, sa han. Kul!

Man är ju inte helt bortskämd med blommer precis, nä det var verkligen roligt. De är jättefina. Står och lyser lite skrytsamt i vardagsrummsfönstret, så att alla kan se vilken gullig kile jag har.

Av Anna - 8 september 2007 16:37

Konstigt att lala har varit så sura idag. I morse gick jag in på ICA Brantingstorg innan jag gick in till Pernilla. Där inne möttes jag av en skitsur gubbe som mumlmade nåt om att min vagn stod i vägen för honom. När jag frågade vad han sa fortsatte han bara mummla tyst för sig själv och gick vidare. Jag blev skitsur, varför säger man aldrig ifrån? Jag skulle ju såklart sagt åt honom, vem trodde han egetnligen att han va? Vaddå, äger han affären eller? Min vagn stod inte ens i närheten av att blockera han väg. Jag är väl lika mycket kund som han... Blir faktiskt skitsur på sånt.

Efter att vi hade fikat hos Pernilla åkte vi ner i spöregnet på stan, vi hade tänkt gå, men som sagt det spöregnade precis som om himlen hade öppnat sig, lagom tills det att vi skulle bege oss. Hur som helst.

Inne på Vero Modo råkade vi höra en astjurig tant skälla på sin gubbe. "Tänk att du aldrig lär dig att lyssna" Hörde vi henne gorma, vaddå lär sig att lyssna, det kan ju vara du som är otydlig tänkte jag... sa självklart inte det. Jag fattar inte varför alla har varit på så dåligt humör idag, är det regnet som gör det?

Jag är ialla fall på bra humör, ska till stockholm och jobba på onsdag. Mitt första uppdrag på Vikariepoolen, känns underbart. Ska ha tyska, engelska och svenska. Bäst att börja prata lite tyska för sig själv här hemma, så att man inte är helt ringrostig..... övning ger färdighet.....

Av Anna - 8 september 2007 07:03

Vad konstigt det känns att vakna till höstdimma. Men nu är jag vaken och dagen kan ta fart. Ska ner på stan och fixa min klocka. Lagade den förra veckan och en dag senare dog batteriet. Är inte det lite typiskt.

Sambon jobbar helhelg så jag och lilleman får roa oss själva denna helg. Det kommer nog bli lite promenader, har varit dålig på det den sista tiden. Hinner lixom inte när man jobbar.

Ovido - Quiz & Flashcards