Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Anna - 1 mars 2007 21:52

Måste bara tillägga, har plats 56 på bland de mest aktiva bloggarna. Hur kul som helst. Nu ska jag sova och drömma om vad jag ska skriva om i morgon- då det är fredag. Vi får helt enkelt se vad morgondagen har att bidra med. Peace out!

Av Anna - 1 mars 2007 21:35

Jag avskyr verkligen att gå och handla mat. Tänkte det kunde vara smart att handla en torsdag förmiddag istället för att handla en fredag eftermiddag. Visst, inte lika mycket folk men vad gör alla pensionärer? Jag begriper inte varför de alltid måste ut och handla när jag är på affären. Har inget emot pensionärer men herregud, vad de trängs. Jag blir så stressad och glömmer ofta hälften, blev inte bättre av att jag tappade bort min lista, redan vid den färsta varan som damp ner i korgen- gurkan.Det blev ganska mycket inhandlat så jag tog hjälp av Johanna. Ringde och väckte henne i (för mig förmiddags) morse, strax innan 10. Hon kom efter en och en halv timme och vi begav oss.På min lista stod det egentligen inte så många saker men som sagt, det blev en hel del mer. Inkulsive två semlor, en till mig- utan mandelmassa och en till Johanna såklart. Vi gick hem, lagade lunch och svullade semlor. Har nu brutit min vana trogen att inte äta mer än två på ett år. Är uppe i tre nu...kan inte tänka mig att det blir fler, men man vet inte. Har någon förresten missat min semelomröstning?I så fall, rösta!!!!!!!!Inget på TV på torsdagar. Har kollat på TV:4+ "Vad blir det för mat" med Per Moberg, så jäkla skön, han kladdar, spiller och svettas som en gnu. Inte precis det man är van att se TVkockar göra. Nä, det var bästa programmet ikväll. Ska nog gå och lägga mig. Håller på och läser en bra bok som jag inte orkar läsa mer än ett kapitel ur i taget. Som småbarnsförälder är man ju trött frammåt kvällningen!Godnattis på er alla som läser om mina dagar och funderingar. OBS! GLÖM INTE ATT RÖSTA och GLÖM INTE ATT LÄMNA SMÅ KOMMENTARER! Ni som kommenterar, en stor kram till er, ni vet vilka ni är!

Av Anna - 1 mars 2007 10:23

Åhhhhhh vad jag längtar efter lite lugn och ro. På lördag ska sambon och sonen åka till farmor och farfar, och stannar över natten. Då får jag lugn och ro ett par timmar. Känns som att jag inte minns vad man gör då. Nu när lilleman är överallt hela tiden och vägrar sova behöver jag verkligen lite lugn och ro. Visst är det mysigt när han kryper och reser sig men måste man redan börja uppfostra? Blir trött på att säga ajaj hela dagarna, det känns som att han inte får göra nåt. Nä, jag trodde att det skulle dröja längre innan man blev en tjatig morsa. Vill inte vara en sån men är det ok att lilleman reser sig mot en spegel som står lutad mot väggen och som han dessutom fått över sig en gång? Känns inte heller ok att han drar i sladdar, stoppar fingrar i uttag, reser sig mot TV:n eller stoppar in fingrarna i video och dvd. Nä, tjatig morsa- det är precis vad jag har blivit, motvilligt.

Ovido - Quiz & Flashcards