Alla inlägg den 5 mars 2007

Av Anna - 5 mars 2007 19:23

Ett litet extra inlägg, jag ligger som nummer 100 på bloggtoppen. Kul att man äntligen platsar där. Kan det bero på att jag är uppe i typ fjärde inlägget idag bara? Kul att oktobertjejen ligger på plats 52- grattis gumman, det är en bra plats det! Va bara det denna gång! Peace!

Av Anna - 5 mars 2007 19:11

Blev så himla överaskad i morse när min gammla kursarekompis Karin ringde. Vi har inte hörts på väldigt länge. Sist jag pratde med henne berättade hon att hon var gravid. Superkul. Idag, fick jag så äntligen träffa henne och den vackra magen såklart. Det är bara sex veckor kvar till nedkomst, så nu börjar det verkligen dra i hop sig. Så himla spännande. Det var dessutom första gången hon träffade lilleman så jag det var extra roligt, för oss båda tror jag.Vi bestämde att vi skulle äta lunch på Riffi och så blev det. Vi pratade faktiskt mest om barn och om mina upplevelser från förlossningen och sånt. Det var kul att återuppliva dessa ljuvliga minnen. Ja, det blev en mycket lyckad lunch och det var kul att träffa den havande kvinnan äntligen.Har inte hunnit sitta och ladda inför morgondagen då jag tänkte ringa till olika skolor som verkar vara i behov av folk inför hösten. Får försöka ladda lite ikväll mellan TVprogrammen. Är väldigt nervös, men jag har ialla fall fått lite tips från Annica om hur CV:n ska se ut. Tänkte jag ringer först och skriver CV sedan. Måste nog kolla läget lite först. Håll tummarna- hårt!

Av Anna - 5 mars 2007 09:17

Jaha då har jag kommit till den dagen jag fasat för i typ hela mitt liv. Måste sätta mig och skriva CV, vet överhuvudtaget inte hur man gör, vad som ska stå eller hur den ska se ut. Har aldrig skrivit en på allvar och skulle behöva hjälp av ett proffs. Johanna jag vet att du kan och Annica du jobbar ju på din. Hjälp mig, kom med tips och ideér. Måste börja söka lite jobb till hösten. Har förvisso hittat ett par på ams men de flesta är i Stockholm, kommer man palla det? Har ju inget körkort så det kanske inte kommer funka ändå. Hatar att söka jobb, känner mig helt usel och det är ju det sämta man kan göra vid dessa tillfällen. Ska samla mod till mig under dagen så att jag vågar ringa runt lite i morgon. Uhhhhh, har redan handsvett och panik.

Av Anna - 5 mars 2007 09:09

Nu är det slut på frosseri och omröstning av min semelstatisktik som jag hållt på under februari. Ni som röstat, tacka för eran medverkan och ni som inte röstat, trist att ni inte velat delta. Kan tänka mig att det hänger ihop med er som jag vet läser men som av någon underlig anledning inte vill kommentera. Ni vet precis vilka ni är.Frågan i denna ömröstningsomgång löd:Hur många semlor äter du på ett år?0-2: 35%2-4: 35%4 eller fler: 30%Som ni själva ser är det väldigt jämt och det kan ju bara betyda att semlorna är väldigt goda och omtyckta, inte bara av Ture Sventon...

Ovido - Quiz & Flashcards