Alla inlägg den 29 mars 2007

Av Anna - 29 mars 2007 21:32

3- 2 i matcher till HV71 mot MoDo. ,Två matcher kvar, spännande! Go, go HV!!!! Vore ljuvligt om HV vinner på lördag- då är de klara till final!Kolla gärna in HV länken jag har i min blogg!

Av Anna - 29 mars 2007 19:26

Idag skulle jag bjuda Karin på lunch, eftersom hon bjudit mig ett par gånger kändes det som att det var min tur. Använde mig av mitt favvis recept, ugnsbakad lax, sallad med avocado och fetaost till det klyftpotatis och smaksatt keso. Ett mycket gott recept som jag stulit rakt av från Johanna. Hur som helst. Det blev gott och vi var mätt aoch belåtna efteråt.Karin och jag började dagen med att promenera runt i solen och sedan gick vi hem till mig och fixade lunchen. Båda våra pojkar var hungriga, lunchen tog lång tid att fixa och jag var allmänt stressad. Mitt i allt ringde telefonen. När jag svarade trodde jag att det var en försäljare så jag var ganksa kort. Lite pinsamt, det visade sig vara någon från ett av jobben jag sökt. Har blivit kallad på intervju, nu på måndag. Kändes jättepinsamt och jag bad såklart om ursäkt för mitt otrevliga bemötande, men det var visst ok. Jag skämmdes som en hund!Nu har jag under eftermiddagen suttit och funderat på vad jag ska begära i lön, vad jag ska ha på mig- tror jag måste kolla runt lite i affärerna. Känns som att jag inte har nåt som skulle funka.

Av Anna - 29 mars 2007 08:19

Försökte skriva redan igår kväll, men det var nåt knas med sidan, håller tummarna att det funkar nu.Svärmor fyllde alltså 50 år igår. Tillsammans åkte jag och lilleman med svärföräldrarna över dagen till Åland. Skönt och härligt försomar väder var det och båtsfärden gick mycket smidigt. Pådit vägen fikade vi och på hemvägen var det sedvanlig buffé som gällde. God mat och lite rödvin. Helt perfekt. Dessvärre var det en och annnan pensionär som insett detta sätt att färdas över havet för att handla billig taxfree och äta påskbuffé. Det var kö och många av de äldre medborgarna hade välidt bråttom, både i kafeterian på ditvägen och i resturangen på hemvägen. Det var speciellt en gubbe, han åt helt själv och som han åt. Har nog aldrig sett en så liten man lassa in så mycket, han hämtade grtejer hela tiden och fixade vid sitt bord. Trodde inte det var sant.Hoppas att svärmor hade en trevlig födesledag ialla fall.Strot grattis ( iefterskott) på din dag Svärmor!

Ovido - Quiz & Flashcards