Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Anna - 13 mars 2007 20:56

Idag på öppna föskolan pratade jag en del med Edvins mamma. Istället för att fika på öppna förskolan bjöd hon hem mig till sig. Det var verkligen jättetrevligt. Kul med nya bekantskaper. Visste ärligt talat inte ens vad hon hette, kallade henne helt enkelt Edvins mamma men det visade sig när telefonen ringde att hon hette Marie. Skönt att telen ringde så jag slapp fråga. Har dock ingen aning om hennes ålder ellr nåt sånt. Spännande.Har haft jordens dunkande huvdvärk hela dagen. Inget kaffe- det var slut hemma. Tog två alvedon för att dämpa det västa, men det funkade inte. Gick hela förmiddagen och drömde om kaffe. Kom hem till Marie och Edvin, drack tre koppar kaffe. Gissa om de var gott. Jag njöt som aldrig förr. Gick upp till min sambos jobb för att handla lite. Kom hem och plockade in varorna, då säger sambon: Köpte du inget kaffe? WHAT??? Hur i hela fridens namn kunde jag glöma? Jaha ska dagen fortsätta på samma vis i morgon då eller? Jag blir tokig!!!!

Av Anna - 13 mars 2007 11:25

Såååååååå himla ljuvligt nu när våren är här. Tittar på Efter tion med Maolu och de visar tulpaner. Vill bara springa till affären och handla en stor härlig tulpanbukett, de är så vackra. Tydligen fick tittarna maila in till tulpanexperten som var där och nåon skrev "jag har nog blivit vuxen för jag älskar tulpaner nu". Lite så känner jag åxå. För bara ett par år sedan gillade jag inte alls tulpaner. Men nu, ojojoj, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!

Av Anna - 13 mars 2007 09:41

Igår kväll var det ju som vanligt på måndagar Cityakuten- det bästa som kanske någonsing visats i TV, förrutom VÄNNER såklart. Hade fixat te och filt till klockan 21 men somnade. Typiskt. Jag hann se halva, sen mitt under ett reklamavbrott somande jag. Vaknade när min sambo kom in och ryckte fjärrkontrollen ur handen på mig. "Dags att sova kanske", så det var bara gå och borsta tänderna. Trist, nu fick jag inte se hur det slutade och jag måste vänta till nästa vecka för att se fortsättningen.Det var längesedan jag somnade i soffan, så jag va nog helt slut.Appråpå slut, kaffet är slut här hemma. Ska på öppna förskolan i eftermiddag men fikat är inte förrän halv tre. Har världens huvuvärk, tänkte ett tag att jag skulle ringa på hos grannen och fråga om man kunde få tigga några skedar. Känns dumt men jag är så sjukt kaffesugen. Typiskt, bara för att vi inte har nåt hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards