Alla inlägg den 27 mars 2007

Av Anna - 27 mars 2007 21:00

Gick en promenad innan öppna förkolsan och sonen somnade. Han sov i en och enhalv timme, var tvungen att väcka honom när jag suttit och väntat på att han skulle vakna i en timme på öppna förskolan. Hur kul var det? Det var skönt för honom att sova ute och han verkade ju behöva sova, han måste varit ganska trött.Väl inne på öppna förskolan lekte han och var inte lika mammig som han varit ett tag. Kändes skönt.Inbokat besök på BVC, ny sköterska som vi skulle lära känna, det gick bra, hon var helt OK- dock inte som vår förra. Men henne har vi ju känt sedan lilleman var två veckor. Sonen hade fläskat på sig och väger nästan 9 kilo och är 70 lång. Låter ju kanon, det går åt rätt håll.På väg från BVC träffade jag på Annica som hade varit på Gränby och handlat mat. Hon bjöd på kaffe. Tänk att sanbbkaffe är så himlans gott. Vet inte varför man inte har det hemma, jag gillar det nästan bättre än bryggkaffe. Det blir en starkare kaffesmak av snabbkaffe och det är ju kaffesmaken man är ute efter när man dricker kaffe. Nåt att försöka minnas när man är på affären. Hem och fixa middag, det blev någon slags variant av carbonara, gott och säkert inte helt nyttigt. Inte blev sambon och jag mer nyttiga under kvällen. Här satt vi båda, så supergodis sugna. Nu råkar jag veta att de säljer lösgodis på Heidenstam för 39 kr/kg denna vecka men ingen av oss hade någon vidare lust att cykla dit och handla. Det blev popcorn och glass med hemmagjord chokladsås. Receptet fick vi av Pernillas sambo i löärdags när han botaniserade i skafferiet. Det blev jättegott.Snart dags att sova, tidig morgon i morgon!

Av Anna - 27 mars 2007 09:25

Jag kan inte begripa hur oteknisk jag är. Har suttit nu i 40 minuter och försökt överföra mina vårbilder från mobilen till bloggen. Hur svårt som helst. 1, Har glömt hur man hämtar bild2, Visste inte hur bilden skulle lyckas bli publicerad3, Alla bilder från moblien försvann, hoppas de finns i datorn4, Text i bileden som tillslut blev publicerad, hur tar jag bort det?Jaja, nu är det en bild i bloggen ialla fall, få vara med text. Orkar inte krångla mer.

Av Anna - 27 mars 2007 07:21

Ännu en dag med uppvaknande till en härlig morgonsol. Såg på vädret alldeeles nyss, hela dagen kommer bli kanon, precis som igår. Åh va skönt, nu måste ju våren kommit för att stanna.

Ovido - Quiz & Flashcards