Alla inlägg den 21 mars 2007

Av Anna - 21 mars 2007 21:33

Har varit och pratat med mitt jobb i dag. Det verkar inte som att jag kommer få jobba överhuvudtaget. Kul? Nä och inte blir man rik på det heller. Kanske får jag jobba lit eunder sommaren, dt bir inget kontrakt men de kanske skulle ringa. Jaha, då ska jag sitta hela sommaren och vara orolig att de ringer. Hur kul är det?Blev i alla fall med bjuden på Pubkväll nästa fredag, låter lite kul. Det bör ju vara min tur att gå ut.... om man säger så!!!!

Av Anna - 21 mars 2007 10:51

Jag kan inte fatta varför jag inte lyckas komma in på bloggen genom min telefon. Sitter och funderar på hur jag ska göra. Kommer till inloggningen och när jag skrivit in mitt användarnamn och mitt lösenord, kommer jag inte längre. Blir tokig, har man nu en ny fin telefon som är utrustad med det mesta, varför ska det inte funka att logga in här på bloggen? Det är ju typ den man kollar oftast.

Av Anna - 21 mars 2007 09:13

Åhhhhhhhhhh vad det är skönt när man vunnit över sonen. Han har kommit till en punkt då han bestämmer att han inte ska sova. Då gäller det att vara konsekvent. Svårt- väldigt svårt till och med. Minns någon Nannyjouren som gick på TV3 för ett tag sedan, innan jag själv blev förälder ialla fall. Tyckte då att alla var så slappa med sina barn som sprang runt och bara skrek och domderade hur deras familjs regler skulle vara. Jag fattade det inte då, men gud vad det är lätt att ge efter. Inte undra på att ungarna inte får några fasta regler och rutiner om det är de som ska bestämma. När ungen bara skriker och skriker av trötthet men vägra sova är det lättare och sköna för öronen att låta barnet vara uppe. Det funkar inte så i verkligeheten. Man måste visa dem. Nu har jag fått sonen attt sova, brukar ta ca 40 minuter av skrik och lite bråk, men det löste sig på 15 minuter. Nu sover han så sött och gott i sin säng. Jag älskar känslan när man vinner.

Av Anna - 21 mars 2007 08:58

Dag och natt är lika långa, jaha innebär det att solen kommer titta fram idag överhuvudtaget? Jag sitter här och funderar på om jag ska gå en promenad i det så kallade våvädret. Ett par låga plusgrader visar termometern och solen syns inte till. Vårdagjämning och det känns som en tidig höst dag istället. Hoppas vädret blir bättre under dagen, vill så gärna gå ut och andas frisk luft.

Ovido - Quiz & Flashcards