Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Anna - 8 mars 2007 20:00

Heter det kanal 9 eller Tv9? Jag har ingen aning. Hur som helst, när man äntligen fixat... eller hittat kanalen som sänder hela slutspelet och har bänkat sig framför Tv:n för att se matchen ikväll. Tror ni då att de visar HV- Brynäs? Nä, då visar de Modo- Timrå. Kan man bli mer besviken? Det blir såklart att sitta framför webbradion ikväll igen! Typiskt! Lägesrapport: Efter 19,51 minuter har HV lyckats göra 2-0 Känns underbart, nu Brynäs får ni stryk!!!!!I 53:e minuten står det nu 3-2 till det glada gänget från Jönköping! Kom igen nu grabbar, låt inte Gävlelaget slå er ännu en gång. Trampa, som man säger på hockey språk.

Av Anna - 8 mars 2007 18:50

Började dagen med fotografering av sonen på öppna förskolan, det gick bra. Han gav inte i från sig sitt finaste leende utan mer det skrämda leendet, som lixom visar att han är på gång att börja grina. Men det gick bra. Bilden blev bra!Eftersom pojken inte vill sova i sin säng på dagarna, av någon underlig anledning, så fick jag bädda ner honom i vagnen och gå en lång promenad efter lunch. Han somnade innan jag hann öppna källardörren. Varför vill inte barn sova, trots att de är så trötta att de bara grinar och gnäller? Jag kan inte fatta det. Hur som helst, han sov länge, under nästan hela promenaden och det var ju bra. Tyvärr sov han inte någonting mer under eftermiddagen så nu när han äntligen somnat för natten är jag lättad. Det blir så svårt att hinna med nåt annat när han är vaken hela dagarna. Innan jag lade honom har jag sedan 17 tiden försökt hålla honom vaken, inte helt enkelt. Vi har mumsat rån, lekt med en gammal tidning, sjungit, pratat i telefonen och duschat. Nu hoppas jag att han är så utmattad att han sover tills i morgon....Trots att han inte sovit under dagen så har jag faktiskt lyckats hinna ringa lite samtal. Tro´t eller ej men jag har även hunnit skriva (nästan) klart min CV och ett litet personligt brev. Tänkte ju ta mig i kragen och söka lite jobb. Hatar det men någonstans måste man ju börja. Det hör väl inte direkt till vanligheterna att en arbetsgivare ringer upp och kastar ut jobb helt utan anledning. Hur ska de kunna veta att man finns? Inte fundera mer på det nu.Nä, nu är det Vänner och sedan dags att börja med middag.

Ovido - Quiz & Flashcards