Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Anna - 5 maj 2007 19:31

Idag har jag och Pernilla varit på Gränby centrum, kollat lite i affärer och blåst ballong. Tydligen fyller ICA 90 år i år och ska slå världsrekord i ballonger (?) och vi blåste varsin, bara för att visa oss från den goda sidan. Handla lite nya kläder till lilleman och naturligtvis åt vi en liten bit tårta på ICA; är det födelsedagskalas så är det...

På vägen hem gick vi genom en park där jag såg jättefina gullvivior som jag bara måste plocka. Står nu vackert i snappsglas på köksbordet och lyser.

Kommer från södermanland och där är det fullt tillåtet att plocka blåsippor, men inte backsippor, vilket är tvärtom här i uppland. Ska sanningen fram måste jag erkänna att jag aldrig (under mina snart sex år i Uppland) sett en blåsippa. Men idag såg jag en backsippa, väldigt fin- vågade dock inte plocka den, har ingen lust att sitta inspärrad för att jag plockat en fridlyst blomma. Att fota har väl aldrig blivit olagligt? Bilden föreställer alltså en vacker backsippa, som jag sett idag så det är min egna bild. Visst är den fin?

Av Anna - 5 maj 2007 08:31

Sitter och kollar på Dr. Phil på 4+ , finns inte så mycket annat att se på lördagamornar. Hur som helst, kan inte sluta förundras över vad det är för typ av folk som bor i USA egentligen. Alla vekar ha problem, super, knarkar och sabbar totalt för sina ungars framtid. Nyss var det en mamma som hade problem med sin tonårsdotter- dottern hade stulit 8000 dollar från mormor och börjat prostituerat sig ett fleratl gånger. Mamman grinar och beklagar sig, sen visar det sig att hon själv super, knarkar och k****ar runt med olika män. Inte undra på att ungen är helt galen, hon har ju bara tagit fter sin mor. Jag kommer aldrig sluta förvånas över hur folk är, men att se detta program ger en direkt känsla av obehag och framförallt för de som bor "over there"- i det förlovade landet, landet med frihet och vad det nu mer själva kallar sitt land.

Ovido - Quiz & Flashcards