Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Anna - 11 maj 2007 19:18

Sonen badade som vanligt i vår dusch i efetrmiddags. På nåt konstigt sätt älskar han att krypa in i kabinen med kläderna på. Bilderna är dock tagna efter han badat klart och leker. Hoppas den ljumna ångan underlättade hans förkylning lite...

Av Anna - 11 maj 2007 12:33

Var hemma hos Pernilla igår eftermiddag och gjorde slingor. Nu har jag mörkt hår med ljusa slingor, känns väldigt vårfrächt och lite halvsommrigt. Resultatet blev bra, är mycket nöjd.

När vi var klara med slingorna åt vi en mycket god middag som Pernillas sambo lagade till oss innan han själv for på träning. Kycklinggryta med wokgrönsaker och ris. Enkelt men verkligen supergott. Jag måste erkänna att jag älskar att äta hos andra. Nu har jag lyckats sno hans recept, någelunda, och hoppas att jag kan laga det till min kära sambo någon dag nästa vecka. Det blev en ganska lång dag och ett par timar hos Pernilla, kom inte hem förrän vid tio tiden, nåt jag inte gjort på länge och det var skönt. Lite egen tid, ett måste ibland.


Idag har jag på förmiddagen pratat med min svägerska Annika som befnner sig tillsammans med lillemans kusin Eric hos mina föräldrar. Självklart hann jag även växla några ord med mamma och fick en liten släng av "hemlängtan". Hade varit kul att följa med dem på promenaden de skulle ut på och gå förbi glasskiosken men man kan inte göra allt. Annika och lille Eric kommer hit på söndag så då får vi ialla fall träffas och umgås. Ska bli kul, hoppas bara att sonen inte är lika rädd för Eric som han var i påskas- det var inte så kul.

Ovido - Quiz & Flashcards