Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Anna - 17 maj 2007 18:58

Denna torsdag, som egentligen var en söndag, har inneburit fullt ös. Pernilla kom förbi redan klockan tio i morse och innandess hade jag hunnit baka en sockerkaka. den blev god- var lite orolig är inte så bra på att baka... Lunch hemma och sedan springa runt i affärer på Gränby. Hittade som vanligt lite till lilleman och naturligtvis lite inköp på Kvantum- går inte att gå till gränby utan att passera Kvantum. Hur som helst. Promenad med Pernilla till Brantningstorg och sedan hem.

Väl hemma dammsuga, packa inför helgen och tvätta lite innan det blev högtid för sonen att duscha. Han somnade i köket medan jag gjorde välling och nu sitter jag och väntar på att sambon sak komma hem. det blir sen middag idag, han jobbar ju trots att det är söndag och hans tider är desamma som en vanlig torsdag.

I morgon åker lilleman och jag till Mariefred och sambon kommer efter, han jobbar ju... Har lite hemlängtan så det ska bli skönt att komma hem till föräldrarna, inget går upp mot mammas goda såser och pappas fenomenala grillning.


Till alla som följer mitt och sonens liv här på bloggen, ha en trevlig helg. Annica jag är ledsen att jag inte kan komma på ditt party på lördag, hoppas ni får det kul.

Av Anna - 17 maj 2007 08:13

Det hela började med att jag höll på att somna inne på sonens rum, ligandes på golvet med en mycketobehaglig kudde och en trång filt. Bestämde mig för att sysslesätta mig med nåt så att jag inte skulle somna. Det blev sockerkaka. Just nu står den i ugnen och gräddas för fullt. Är dock lite orolig öve resultatet, är en jäkel på att baka bulllar men sockerkaka...nä, det brukar inte bli så bra. Antingen för torr eller så blir den för kladdig. Lite spänning blir det ju så här på torsdagsmorgonen.

Ovido - Quiz & Flashcards