Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Anna - 9 maj 2007 21:34

Pumpens öppna förskola i morse och sonen var inte lika rädd som han brukar vara. Tidigare när vi har varit där sitter han mest hos mig och vågar inte leka med andra, inte heller vågar han slita sig från mig en sekund. Kanske har detta ändrats nu. Han ville inte sitta hos mig under sångstunden och han var verkligen intresserad av de andra barnen. En bra början.


På eftermiddagen skulle Karin och lilla Simon dra med oss på promenad ner på stan, det var tydligen rea på Polarn och Pyret. Jag handlade inget men Karin köpte en jättefin Fleecejacka till hennes lilla gullis. På stan sprang vi in i Pernilla som behövde hjälp att köpa mobiltelefon, nu har hon en ny som jag kan tänka mig att hon leker med just nu... om hon inte somnat på soffan förstås.

Efter allt det sprang jag in i Karin F som fick en liten dotter för 9 dagar sedan. Hon såg strålande ut och den lilla flickan var verkligen ett underverk. Så söt att jag trodde jag skulle dö, har svårt att minnas att min son varit på liten och stillsam. Lilla Annalisa bara låg och sov och brydde sig inte mycket om vad som hände runt henne, helt otroligt. Det var verkligen kul att se lilla tösen, hon var såååååå ljuvlig. Blir ärligt talat sugen på barn nummer 2. bebisar är för underbara, så är det bara.


Min lilla son tog sina första fyra steg (utan att hålla i sig i nåt) hemma igår kväll och idag har han åxå tagit några få steg idag. Känns verkligen som att bebistiden är offeciellt över. Snart kommer han kunna gå lika bra som han kan krypa. Spännande och väldigt kul!

Av Anna - 9 maj 2007 13:05

 Jag har snott listan från Annica, tyckte det var en kul grej. Kopiera gärna och skriv era egna listor, kul att läsa.


Tre saker jag inte förstår:

Varför det anses vara snyggt med häng på brallorna, vill kunna se lite rumpa

Vad andra barn babblar om, medan jag het fattar vad min son däger

Min mobiltelefon, den är alldeeles för avancerad för mig



Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:

Post it block, ifalla jag hittat nåt bra på nätet

USB- kabel

Fjärrkontroller (i mängder)



Tre saker jag gör just nu:

Lagar lunch

Kollar TV

Sitter vid datorn


Tre saker jag vill göra innan jag dör:

Åka till The Big Apple

Lära mig fler språk

Göra något betydelsefullt för någon


Tre saker jag kan göra:

Prata i telefon

Överföra filer från mobilen till datorn, en ny kunskap jag tillfört till mitt register

Hemmahushållning, städa, diska, tvätta etc.


Tre saker jag inte kan:

Ladda musik, har ingen aning om hur man gör

Köra bil, kan men har inte lappen

Springa fort


Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:

Dina vänner

Tystnaden, kan vara ljuvlig

Radio


Tre saker jag skulle vilja lära mig:

Köra bil, med lapp förstås

Baka

Lite mer om datorer


Tre favoriträtter:

Svärmors potatisgratäng

Grillad fläskfilé

Pannkakor

Av Anna - 9 maj 2007 08:00

Trots det trista vädret blev det en härligdag på stan. Trodde det skulle börjar egna hela tiden men solen tittade faktiskt fram under eftermiddagen och det blev en skön promenad hem efter en heldag med Therez. Det var verkligen jättelänge sedan hon och jag hängde, kanske för att hon nyss kommit hem från Asien där hon varit på äventyr i tio veckor. Vi käkade lunch på Åhelns och sedan fikade vi på Ahlbergs. Therez var barnvakt åt lilla Hedvig så våran dag bestod mycket i att prata om barnen och med barnen men vi hann även med att växla lite om hur vi haft det på sista tiden. Det lilla vi ändå hanna prata om Asienresan så lät det som att hon hade haft det bra och träffat många spännande och intressanta människor. Kan bara tänka mig.


På kvällen kom Oscar förbi och vi fikade lite.

En trevlig tisdag full med aktiviteter och umgänge.

Ovido - Quiz & Flashcards