Alla inlägg den 27 maj 2007

Av Anna - 27 maj 2007 20:48

...har inneburit en hel del hets faktiskt. I lördags kom Jessica och Jimmy hit, det var hur kul som helst och dagen bara försvann. Kan inte minnas när tiden gick såfort senast. Innan de kom var det dock en hel del hets då det skulle städas och fixas med mat och dessutom skulle sambon inhandla veckans mat åxå. Det blev stressigt och jag hade väl i stort sett duschat klart precis när de ringde på. Strax efter 22 tiden igår åkte de hem och vi stupade i säng, om än inte i samma. Sambon somnade i sonens rum och jag i vårat sovrum.

I morse var det upp och hoppa med tuppen igen och fixa lite hemma, känns som att det aldrig tar slut. Men idag var det lite annorlunda eftersom jag fick paket... Mors dag och allt. Sambon (och sonen) hade handlat jättefina ljusstakar som vi ska ha i vardagsrummet. Blir kanon. Min första Mors dag gav mig dock inte frisedel från kök och annat trist. Jag tog äntligen tag i att torka ur ugnen, nåt som borde gjorts förlänge sedan egentligen, bra blev det ialla fall.

Vi har nyss kommit hem från svärföräldrarna där vi varit under eftermiddagen och solat, lekt i lekpark och ätit Mors dag middag. Sonen sover och jag funderar skarpt på att göra detsamma. Lång och intensiv helg men den har varit väldigt rolig. Att Jessica och Jimmy kom på besök har nog varit hela Majmånads höjdpunkt.... (förrutom när svägerskan var här såklart, det var åxå mycket mysigt.....)

Ovido - Quiz & Flashcards