Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Anna - 6 maj 2007 20:36

Idag var det min tur att ringa Pernilla och fråga om vi skulle tillbringa dagen tillsammans i solen. Sagt och gjort, vi tog långpromenad till IKEA och BAUHAUSE där vi handlade krokar, plugg och vattenpass och lunchen intog vi självklart på IKEA, med typ tusen andra. Fattar inte varför det är så mycket folk på IKEA JÄMT! Måste ju finnas annat att göra....?

Pernilla och hennes man skulle bjuda oss på middag, grillat och goda såser till.... mummmmmmmmmmms! Så efter vår långa promenad gick vi alltså hem till henne och då stötte vi på nåt mycket underligt. Två kitschiga valar i sten som ligger i en damm och sprutar vatten. Mycket underligt, kan inte kalla det för annat än ett märkligt fenomen. Var helt enkelt tvungen att fota detta fula bygge.

Ena bilden visar alltså dessa fula (men roliga) valar och den andra bilden är min vän Pernilla och Lilleman som beundrar denna underliga skapelse som befann sig mitt i bebyggelse av höghus och vackra blomsterrabatter.

Av Anna - 6 maj 2007 07:24

Härlig söndagmorgon med blåhimmel och fågelkvitter utanför fönstret. Måste nog ge mig ut på stan idag och kolla lite fok, kankse köpa en glass. Picknick i det gröna vore åxå mysigt. Vill absolut inte sitta inne när det är så här fint väder. Sambon har precis åkt till jbbet, tog på sig att jobba idag eftersom de var lite ont om folk, så han kan inte följa med ut i naturen. Nä, det blir nog Lilleman och jag som får gå på lite äventyr i solskenet.

Ha en skön dag i solen önskar jag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards