Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Strålande dag

Av Anna - 27 mars 2007 21:00

Gick en promenad innan öppna förkolsan och sonen somnade. Han sov i en och enhalv timme, var tvungen att väcka honom när jag suttit och väntat på att han skulle vakna i en timme på öppna förskolan. Hur kul var det? Det var skönt för honom att sova ute och han verkade ju behöva sova, han måste varit ganska trött.Väl inne på öppna förskolan lekte han och var inte lika mammig som han varit ett tag. Kändes skönt.Inbokat besök på BVC, ny sköterska som vi skulle lära känna, det gick bra, hon var helt OK- dock inte som vår förra. Men henne har vi ju känt sedan lilleman var två veckor. Sonen hade fläskat på sig och väger nästan 9 kilo och är 70 lång. Låter ju kanon, det går åt rätt håll.På väg från BVC träffade jag på Annica som hade varit på Gränby och handlat mat. Hon bjöd på kaffe. Tänk att sanbbkaffe är så himlans gott. Vet inte varför man inte har det hemma, jag gillar det nästan bättre än bryggkaffe. Det blir en starkare kaffesmak av snabbkaffe och det är ju kaffesmaken man är ute efter när man dricker kaffe. Nåt att försöka minnas när man är på affären. Hem och fixa middag, det blev någon slags variant av carbonara, gott och säkert inte helt nyttigt. Inte blev sambon och jag mer nyttiga under kvällen. Här satt vi båda, så supergodis sugna. Nu råkar jag veta att de säljer lösgodis på Heidenstam för 39 kr/kg denna vecka men ingen av oss hade någon vidare lust att cykla dit och handla. Det blev popcorn och glass med hemmagjord chokladsås. Receptet fick vi av Pernillas sambo i löärdags när han botaniserade i skafferiet. Det blev jättegott.Snart dags att sova, tidig morgon i morgon!

 
 
Ingen bild

Annica

27 mars 2007 21:35

Vilken tur att du tycker så! Själv glömde jag bort bryggaren eftersom jag i princip aldrig dricker annat än snabbkaffe - om ens det!
Så kul att träffa dig och the little one igen!

 
Ingen bild

Pernilla

28 mars 2007 12:58

Varmt väder ute, skönt.Gullig bild på lilleman. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards