Alla inlägg den 11 april 2007

Av Anna - 11 april 2007 19:09

Trodde det skulle vara varmt och skönt ute, kanske inte. Höll på att frysa ihjäl när jag gick med sonen till Öppna förskolan. Det blev mycket mera lek än vad jag någonsin dett sonen ägna sig åt när vi är på öppna förskolan, han brukar ju alltid sitta och uggla i mitt knä- rädd för allt och alla. Idag var det som att se en helt annan unge som härjade fritt bland de andra barnen och bland alla leksaker. Kan det bero på den lilla tanden, hans fösta lilla risgryn som nu tydligt syns i nederkäken? Inte vet jag men kul att se var det ialla fall.Nästa stopp var lunch med Pernilla på Gränby, sallad, kaffe och massa prat. Skönt att träffas igen, vi såg ju även igår. Tycker det är kanon att hon är ledig denna vecka, det verkar även lilleman tycka. Han pussar och kramar Pernilla hela tiden och kan inte tänka sig att sitta i någon annans knä. Vidarre gick vi hem till Pernilla och satt och lekte på golvet och läste lite tidningar tills det var dags för mig och sonen att trava hemmåt.På hemvägen pratade jag med min underbara kompis Sara, vi pratar alldeelse för sällan med varandra och när vi gör det rinner tiden iväg. Pratade i 45 minuter på mobilerna med varandra, hur kunde tiden bara fly i väg? Oj, nu är pausen i VÄNNER redan slut, måste börja med middagen tills sambon gör entré efter en hel dags jobb. Undrar bara vad jag ska laga? Makaroner och köttbullar kanske, eller korv och makaroner. Nä, har inte riktigt funderat på detta. Måste göra ett seriöst försök till att komma på vad som blir middag denna onsdag.

Av Anna - 11 april 2007 07:52

Har en känsla av att denna dag kommer bli underbar. Det är fortfarande ganska tidigt på dagen och solen skiner redan och himmlen är underbart blå. Det måste bara bli en skön långpromenad och kanske en kaffe i solen...

Ovido - Quiz & Flashcards