Alla inlägg den 19 april 2007

Av Anna - 19 april 2007 19:00

Vad är det som händer egentligen? Helt plötsligt visade sig solen och det såg ut att bli en fin kväll, sen en minut senare öste regnet ner, åskan dundrade och blixten syntes till i ett par omgångar, inga dåliga blixtrar heller. Sen kom haglet. Stackars alla vackra vår blommor som så förväntansfullt kommit upp ur jorden för att få glänsa lite i den varma vårsolen....

Hur som helst, nu verkar det som att ovädret flugit förbi och det börjar klarna upp lite, ingen sol men ändå ljusnar himlen lite. Är detta ett aprilskämt eller är det ett helt vanligt aprilväder..?

Av Anna - 19 april 2007 17:22

Alledeles nyss hade våren kommit med besked, värme och solsken. Så idag  rena rama höstvädret skulle jag vilja kalla det. Påbörjade min proemnad i regn men det övergick till uppehåll och i slutet av rutten var det till och med blå himmel. Nu när jag tittar ut så är hinlen återigen grå och det ser mörkt ut. Kommer nog regna hela kvällen, men det spelar ju inte mig någon roll då är man ju inne.

Kommer nog tända mina ljus tidigare ikväll, trots att jag har tänt lite lampor i hemmet så är det ändå mörkt här inne. Älskar att tända ljus det blir så fint och mysigt. Skönt att sitta med en kopp te och mysa i skenet från ljus när man sitter i soffan med filt.

Av Anna - 19 april 2007 08:27

Johanna var här på middag igår kväll. Det var kul att ses igen, det var allt för längesedan sist tycker jag. Jag lagade iordning feta fyllda färsbiffar, kokade potatis och gjorde sallad. Det blev lika gott som det brukar bli. Till efterätt åt vi GBs underbara Hasselnöts glass och drack te. Mumsigt värre. Sen kollade vi gammla kort och pratade massor. Johanna är en sån person somman blir glad av, vet inte vad det beror på men när jag träffar henne så blir jag glad.

När Johanna begav sig hemmåt vardet dags att borsta tänderna och återgå till mordet i Fjällbacka som Camilla Läckberg skriver om i "Stenhuggaren", en väldigt bra bok. Tyvärr jhar jag inte så många sidor kvar och jag fasar för den dagen då boken är slut. Gör alltid det när jag läser en bra bok, skulle vilja läsa mer. Måste köpa hennes bok "Isprinsessan" åxå.

Ovido - Quiz & Flashcards