Alla inlägg den 20 april 2007

Av Anna - 20 april 2007 18:59

Therez, kan bara säga att du inte behöver oroa dig för att jag skulle vara brunare än dig. Vädret här har slagit om från härligt, varmt och soligt vårväder till mörkt, trist, regnigt och framförallt blåsigt (läs stormigt) höstväder. Tog bussen till IKEA för att handla billigt gardintyg, endast en femma metern, tänkte fixa nya köksgardiner nu till våren. Kan bara meddela att det inte fanns en gnutta av det billiga tygerna kvar så jag bestämde mig för att ta en skön promenad hem. Promenad blev det men inte det minsta skön. Har nog aldrig varit så slut efter en promenad tidigare. Visst är det en bit att gå mellan IKEA och mitt hem, men den vägen har jag gått tidigare. Nä, nu blåste det hela tiden rakt in i min luva och jacka, det var inte kul. Kom in på Gränby centrum och var helt knallröd i ansiktet. Det var inte så lätt att gå i denna motvind. Sonen däremot han sov som en stock ner bäddadad i vagnen och verkade inte störas av stormen som härjade runt honom. Ibland avundas man de små liven.


I förmiddags pratade jag med min underbara vän Jessica, herregud vad det var länge sedan. Det visade sig även på klockan för när vi hade lagt på hade vi pratat i två timmar och arton minuter. Är det klokt? Egentligen blev ingen av oss förvånade, vi brukar kunna prata bort hela dagar utan att märka att tiden bara rinner iväg. Längtar tills vi ses, vilket inte är allt för långt borta i tiden- skönt!

Av Anna - 20 april 2007 06:59

VA?? Är det verkligen ännu en repris av Beverly Hills som visas på vardagsmorna på TV3? HAr de inte visat denna serie typ hundratusentals gånger? Kommer på mig själv att sitta som klistrat, fast jag sett alla avsnitt, vem har kunnat missa när det gått i så många omgångar? Ja nu sitter jag här och förundras över serien, den är så dålig men ändå så full av nostalgi.

Ovido - Quiz & Flashcards