Alla inlägg den 12 april 2007

Av Anna - 12 april 2007 18:55

...blev jag bjuden på lunch av Pernilla. (Bilden visar när jag och lilleman var på väg hem till Pernilla i förmiddags) Denna gången var det hemmlagade hamburgare med pommes som stod på menyn. Väldigt gott och mycket trevligt. Pernillas kompis Malin var åxå där och vi pratade precis hur mycket som helst. Sen fikade vi och fortsatte prata ännu mer. Sonen vägrade komma till ro och somna så när vi begav oss ut somande han innan vi hann lämna trapphuset. Märkligt det där, varför funkar det inte att ligga och sova inne? Nu blir det en lugn kväll med lite TV, men jag kan inte vara uppe förlänge. Har en ny bok av Camilla Läckberg, en författare som jag nyligen upptäckt, och jag måste verkligen läsa.Pernilla och jag har skapat en slags läscirkel. Vi lånar böcker av varnadra och läser. Helt perfekt. Billigare än att köpa alla böcker man skule vilja ha åxå. Vet inte hur länge vi har hållit på så, kanske sedan januari. Lånade en Läckberg bok av henne, den var så spännande, jag älskar ju deckare. Igår läste jag ut en bok som Unni Drugge hade skrivit, hade aldrig läst nåt av henne och denna bok, Lutherska badet, hette den var verkligen bra. Nu har jag två böcker som ligger och väntar på mig på sängbordet. Åh skulle kanske gå och läsa lite Läckberg innan TV:e kvällen tar fart... nja, måste fixa lite först. Men jag måste definetivt lägga mig tidigt ikväll så att jag hinner läsa.

Av Anna - 12 april 2007 08:20

... med strålande sol när man drar upp persiennerna. Helt ljuvligt. Såg nyss på vädret och det lovas 20 grader varmt och strålande sol till helgen. Kan det bli mer underbart. Sambon och jag har pratat om en liten utflykt på lördag, om vädret tillåter. Vi får se vart vår kära bil tar oss. Älskar verkligen våren!

Ovido - Quiz & Flashcards