Alla inlägg den 27 april 2007

Av Anna - 27 april 2007 08:49

Är det någon som läst Svinlängorna av Susanna Alakoski? Det är min kvällslektyr för tillfället, den är verkligen bra men helt overklig. Så otroligt tragisk, hoppas verkligen inte att det är en verklighetsbaserad bok, då tycker jag fruktansvärt synd om alla inblandade. Mår lite dåligt på kvällen när jag läst mina kapitel och släcker lampan. Svinlängorna ger verkligen tid för eftertanken och samtidigt en känsla av tacksamhet. När man växer upp är man aldrig tacksam, man blir sur för att mamma säger att man ska vara hemma en viss tid, man blir sur för att någon bryr sig, nu kan jag bara känna en enorm tacksamhet till mina föräldrar för att de brytt sig.

Av Anna - 27 april 2007 08:19

På fredagar visar Frithiofsson vinnyheter som är på G i sytembolagets sortiment. Just nu visar han rosé, inte en favvis för mig men annars brukar det vara riktigt hyggliga viner han visar. Jag brukar faktiskt försöka hänga med i de nya sorterna, men det är svårt. Finns ett gäng. Inför valborg (måndag) har jag köpt ett relativt nytt vin från april, Bellingham shiraz, 1,5 liter- på box. Tänk, vad bra boxvinerna egentligen är. Så smidiga att ta med och underbara att ha hemma om man bara vill ha ett glas. Är sugen på att prova vinet redan ivkäll, men det får vänta till på måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards