Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Barnledig lördag

Av Anna - 29 april 2007 08:19

Har nyss vaknat och det känns lite konstigt att inte vakna 5,30 av att lilleman står upp i sängen och vill börja dagen med lek. Mina föräldrar kom i går morse, klockan var inte långt över tio, för att hämta sonen. Kändes lite jobbigt att lämna bort honom eftersom han aldrig sovit borta förrut själv, men det har säkert gått bra och vi har hunnit med massor här hemma.

Vi började me IKEA, skulle köpa barnsäkerhetslås till köksdörrar och lådor. Plantagen, men de blommor vi vill ha fanns inte. Hem och städa och rensa ut förrådet, det tog längre tid än jag trodde. Fasiken vad grejer man släpar på sig, fattar inte. Vi flyttade in här i augusti och då rensade vi ju ur innan vi lämnade gammla lägenheten. Jaja, jag fick ialla fall se Återbruket. Shit vad stort det var. Kul att ha varit där, kändes som att man gjorde nåt för miljön genom att kasta gammalt skräp. Hem och fixa lunch och sedan var det bara att börja montera lås på skåp och lådor. Medan sambon gjorde det passade jag på att städa supernoga i alla rum utom i köket, där höll ju han på med borr maskin och annat som man ändå måste dammsuga upp efter sedan. Fixade middag och sedan satt vi på vår sköna balkong och åt med lite gott vin till det.

Helt plötsligt var klockan 19,30 och vi var tvungna att gå. Hade bokat bio. Fick i julas presentkort av Johanna på SF så vi tänkte att det kunde vara ett ypperligt tillfälle. Såg SE UPP FÖR DÅRARNA, helt underbar. Jag måste erkänna att jag älskar denna typ av film, vet inte om det är drama. Jag skrattade på en hel del ställen och drog en massa gånger på smilbanden, kanske inte riktigt lika ofta som tjejerna som satt bredvid oss, herregud, de flabbade högt och länge åt allt. Måste såna gå på bio? Dessutom prasslade de högt och tydligt med godispåsen. Vet inte alla att det är förbjudet med smågodis på bio, man äter popcorn. Hur som helt, när bion var slut (var det några osm ställde sig och applåderade... what? Var det så länge sedan jag var på bio och de har infört nåt nytt, fattar inget, inte för att Helena Bergström satt där inne och kunde höra ändå) gick vi vidare till Orvars krog och tog en öl. Där var det packat med folk och vi fick stå och hänga vid darttavlorna, inte kul. Gick hem och satt en stund på balkongen innan det blev förkallt och vi gick och lade oss.

Idag ska vi väl hinna hämta gossen, annars skulle mina föräldrar komma över med honom. Längtar redan!

 
 
Ingen bild

Pernilla

29 april 2007 18:38

Verkar som ni har haft det fullt upp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards