Alla inlägg under juni 2007

Av Anna - 21 juni 2007 07:57

Lägger in några bilder på sonens upptäcksfärd från igår när vi lekte på gården.

Av Anna - 20 juni 2007 21:15

Jag måste säga att jag gillar när det mörknar och det är precis vad det har gjort nu. Det har nämligen börjat regna lite här, för att inte säga mycket. Ja, eller... det regnade mer för en stund sedan men himlen är mörk så jag sitter under en filt med en tjocktröja på och väntar på att mitt te ska bli klart. Som grädden på moset har jag tänt lite ljus här i vardagsrummet. Så himla mysigt. Jag älskar sommaren men håll med om att det är mysigt att sitta inne under höstkvällarna med tända ljus.

I just love it!


Sonen har aktiverats till tusen idag. I förmiddags var hela (vår lilla) familjen ute på gården och lekte på lekplatsen. Det var jättekul och sambon fick dessutom en rolig stund full med lek och stoj innan han begav sig till jobbet. I eftermiddags var det dags för en långpromenad ner på stan. Ett måste nu när Polarn och pyret rear för fullt. Hittade lite gjorde jag åxå...men visst hade jag kunnat köpa hur mycket som helst.

Hur som helst.

Hem och laga pannkaka och sedan sovdags för sonen, egentligen har det väl blivit lite tid för mig med att krypa till kojs, men inte riktigt ännu. Visserligen läsr jag en bra bok men den har jag ju hunnit läsa en mängd kapitel ur i solen när sonen sov middag.

Saknar dock Stieg Larssons underbara böcker, lite väl tidigt att läsa om dem redan. Men det måste jag verkligen göra......

Av Anna - 19 juni 2007 08:06

Idag är det verkligen fint väder. Klockan visar inte mycket mer än åtta men det är redan ett drömväder för alla sommarälskare. Lite synd att man bor i lägenhet när vädret är så fint, skulle vara skönare att ha en egen altan i solen som det bara är att gå ut på men man kan inte få allt. Sitter och funderar på vad jag och lilleman ska hitta på idag. Ett måste är ju solen, ett annat är öppna förskolan, som stänger efter midsommar. Min sista chans att gå dit kanske.

Nä, körkort och nära till sjön skulle man ha.

Picknick i någon mysig park kanske, sallad inhandlad på Cupido och sedan slå sig ner i stadtspaken kanske. Nja vi får se men ut i solen blir det definitivt.

Av Anna - 18 juni 2007 12:32

Idag är verkligen en perfekt dag för innomhus aktiviteter. Håller på som bäst med att baka bullar och putsar fönster. Fönstren i vår lägenhet är såååå skitiga så det är inte en dag för tidigt. Har ett problem dock, hur tvättar jag rutorna på utsidan i vår inglasade balkong? Vet inte hur jag ska bära mig åt där. Svårt dilemma. Måste fundera lite mer på hur jag ska lösa detta. Rutorna är så smutsiga att det knappt går att se ut. Vill ju inte bara putsa ena sidan, då blir det ju ändå inte någon skillnad. svårt. Är det någon som har inglasad balkong som kan ge mig ett bra tips på hur jag ska göra?

Är i akut behov av hjälp! Alla tips är välkomna!



Av Anna - 16 juni 2007 20:44

Mamma dök upp här hemma i förmiddags och vi intog lunch innan promenad ner till stan. Efter stan gick vi hem och lagade middag. Taco och vin. Till efterrätt blev det jordgubbar. Är det sommar? Jo jag tror bestämt det. Underbart!

Av Anna - 16 juni 2007 08:08

Under dagen idag kommer min mamma hit och stannar tills i morgon. Trots att jag träffade henne bara för ett par dagar sedan längtar jag faktiskt efter mammis, jag tycker det ska bli kul att hon kommer och hälsar på. Vi kan sitta på balkongen i kväll och prata och dricka vin. Mysa helt enkelt. Ja, ett lördagsbesök jag verkligen ser framemot.


Av Anna - 15 juni 2007 10:27

Sitter i telefonkö hos Telenor, började på 100 men nu har jag visst kommit ända ner till 59. Lång kö, men som tur är går det faktiskt ganska fort. Gillar ändå inte telefonköer. Lovar att jag när kommer fram så tar mitt ärrende bara någon minut.

Så är det väl alltid.


Av Anna - 14 juni 2007 19:01

I fredags var det så dags att fira Jessica och Henrik på deras studenter och i lördags var det kristians tur. Lovade lite bilder och här kommer de.

Hoppas ni är nöjda med er dag och att ni fick en oförglömlig kväll

(eller inte).

Bilderna visar Henrik, Jessica och Kristian , de tre studenterna vi firade i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards