Alla inlägg under mars 2007

Av Anna - 8 mars 2007 18:50

Började dagen med fotografering av sonen på öppna förskolan, det gick bra. Han gav inte i från sig sitt finaste leende utan mer det skrämda leendet, som lixom visar att han är på gång att börja grina. Men det gick bra. Bilden blev bra!Eftersom pojken inte vill sova i sin säng på dagarna, av någon underlig anledning, så fick jag bädda ner honom i vagnen och gå en lång promenad efter lunch. Han somnade innan jag hann öppna källardörren. Varför vill inte barn sova, trots att de är så trötta att de bara grinar och gnäller? Jag kan inte fatta det. Hur som helst, han sov länge, under nästan hela promenaden och det var ju bra. Tyvärr sov han inte någonting mer under eftermiddagen så nu när han äntligen somnat för natten är jag lättad. Det blir så svårt att hinna med nåt annat när han är vaken hela dagarna. Innan jag lade honom har jag sedan 17 tiden försökt hålla honom vaken, inte helt enkelt. Vi har mumsat rån, lekt med en gammal tidning, sjungit, pratat i telefonen och duschat. Nu hoppas jag att han är så utmattad att han sover tills i morgon....Trots att han inte sovit under dagen så har jag faktiskt lyckats hinna ringa lite samtal. Tro´t eller ej men jag har även hunnit skriva (nästan) klart min CV och ett litet personligt brev. Tänkte ju ta mig i kragen och söka lite jobb. Hatar det men någonstans måste man ju börja. Det hör väl inte direkt till vanligheterna att en arbetsgivare ringer upp och kastar ut jobb helt utan anledning. Hur ska de kunna veta att man finns? Inte fundera mer på det nu.Nä, nu är det Vänner och sedan dags att börja med middag.

Av Anna - 7 mars 2007 20:33

Jag har så himla tråkigt. Sitter med datorn i knät och har Pokerfejs på i bakgrunden. Orkar man bry sig om deltagarnas tråkiga tjafs? Jag gör det verkligen inte. Skulle behöva sortera gammla foton från vår andra dator- den ska ju ner i källaren och fotona vill vi ju såklart spara. Orkar man? Nä, tror inte det. Ska nog försöka göra en insats ändå!

Av Anna - 7 mars 2007 20:03

Väntar och väntar på att de ska ringa från mitt befintliga jobb men fortfarnde har de inte ringt, inte en endaste gång. Ja, det gör ju att jag kan använda min tid till att umgås och leka med min son. Så har det även blivit idag. Vi började dagen med öppna förskolan där vi lekte, sjöng och fikade. Sedan blev det en och en halv timmes promenad med Karin och Simon, det kändes mycket längre eftersom det regnade hela tiden. Jobbigt när man har brillor. Orkar inte pilla med linserna, tar för lång tid och den tiden behöver jag för att ha koll på sonen. Han nöjer sig ju inte med att sitta och titta på när man gör sig iordning.Kom hem efter promenaden en aningens blöt och har under eftermiddagen umgåstts med son och sambo. Jätteskönt att sambon bara jobba halvdag, då har vi tid att göra saker tillsammans. Jo, visst men ibland måste man göra tråkiga saker åxå. Tillexempel dammsuga och moppagolv. Nåt som jag gör jämt nu förtiden.Sitter och väntar på Top Model, det finns inget att se på TV och jag håller på att tråka ihjäl. Sambon och jag har redan hunnit spela ett par omgångar kort, kul men inte nåt jag vill syssla med hela kvällen.

Av Anna - 6 mars 2007 21:30

Shit är allt jag har att säga. 4-3 till Brynäs efter kvällens match mellan Brynäs och HV i Läkerolarena i Gävle. Är du nöjd nu Annica? Jag är det då rakt inte! Tydligen hjälpte det inte att jag höll två tummar och en stortå, det var inte tillräckligt helt enkelt. Shit shit shit shit shit shit. Ny match på lördag. Då jäklar Brynäs ska vi spöa er......

Av Anna - 6 mars 2007 20:12

Nu är jag inne igen... Börjar det bli tjatigt? Hoppas inte.Sitter och kollar på Bygglov, är så himla glad att det äntligen kommit tillbaka. Föra veckan var det Pokerfejs och veckan innan det, tror jag, det var DN-galan. Nu sitter jag med te, popcorn och tända ljus och bara njuter. I matchen står det 1-1- spännande nu när slutspelet börjat. Håller såklart tummarna för HV, har hört att svågern ska spela så jag håller en extra tumme för honom.... vad blir det, stortån eller? Jaja, man kan inte alltid tänka på hur kroppen funkar. Nu måste jag återgå till mina varma popcorn och mitt älskade Bygglov.

Av Anna - 6 mars 2007 18:57

När man kliver utanför dörren är det så friskt ute. Börjar verkligen fundera på om våren äntligen har kommit. Det kanske inte är så himla varmt men det är ialla fall plusgrader och snart barmark. Att promenera när gruset knastrar under fötterna ger verkligen en riktig vårkänsla. Åh, det är helt underbart, det är bara solen som saknas.Idag har jag och sambon varit med sonen runt i affärer för att försöka hitta en lagom varm vårjacka åt lilleman. Inte helt enkelt. Visst fanns det fina på Polarn och Pyret men hur mycket pengar har vi? Kanske inte tillräckligt helt enkelt. Nä, vi hittade ialla fall en jacka men avtagbart foder- perfekt. Inte så himla dyr och mindre dyr blev den av min 50 kroner presentkort på Kappahl. Helt ljuvligt. En vinter och vår jacka, kunde inte bli bättre.Lunch åt vi med Linus på Little Italy. Det blev pizzabuffé, lagom bra att äta pizza idag igen. Det känns som att denna vecka inte kommer visa så bra resultat på vågen på fredag. Har slarvat, yeah what else is new? Att träffa Linus, var som vanligt trevligt och det verkade vara bra med hans familj. Vi pratade om att ev göra en lite tripp tillsammans i sommar, deras familj och våran lilla. Det vore verkligen jättekul. Nu när sonen är duschad och nattad ska jag göra mig lite te och bara mysa i soffan. Sambon är i Gävle och kollar Brynäs- HV71. Själv ska jag kolla TV och dricka te samtidigt som jag lyssnar på webradion. Håller tummarna för HV- såklart!

Av Anna - 5 mars 2007 19:23

Ett litet extra inlägg, jag ligger som nummer 100 på bloggtoppen. Kul att man äntligen platsar där. Kan det bero på att jag är uppe i typ fjärde inlägget idag bara? Kul att oktobertjejen ligger på plats 52- grattis gumman, det är en bra plats det! Va bara det denna gång! Peace!

Av Anna - 5 mars 2007 19:11

Blev så himla överaskad i morse när min gammla kursarekompis Karin ringde. Vi har inte hörts på väldigt länge. Sist jag pratde med henne berättade hon att hon var gravid. Superkul. Idag, fick jag så äntligen träffa henne och den vackra magen såklart. Det är bara sex veckor kvar till nedkomst, så nu börjar det verkligen dra i hop sig. Så himla spännande. Det var dessutom första gången hon träffade lilleman så jag det var extra roligt, för oss båda tror jag.Vi bestämde att vi skulle äta lunch på Riffi och så blev det. Vi pratade faktiskt mest om barn och om mina upplevelser från förlossningen och sånt. Det var kul att återuppliva dessa ljuvliga minnen. Ja, det blev en mycket lyckad lunch och det var kul att träffa den havande kvinnan äntligen.Har inte hunnit sitta och ladda inför morgondagen då jag tänkte ringa till olika skolor som verkar vara i behov av folk inför hösten. Får försöka ladda lite ikväll mellan TVprogrammen. Är väldigt nervös, men jag har ialla fall fått lite tips från Annica om hur CV:n ska se ut. Tänkte jag ringer först och skriver CV sedan. Måste nog kolla läget lite först. Håll tummarna- hårt!

Ovido - Quiz & Flashcards