Alla inlägg under april 2007

Av Anna - 3 april 2007 16:56

Var till Stockholm igår på intervju. Det visade sig inte vara en vanlig en mans intervju utan de använde sig av olika problem som vi gemensamt (13) stycken skulle diskutera och motivera vilket alternativ vi ansåg vara det bästa. Det var roligt men ganska svårt. Vill ju svara så klokt som möjligt så att de som ska anställa anser att man vet vad man talar om. Försökte sticka ut lite ur mängden, inte helt lätt. Min mamma tog hand om lilleman medan jag var ute i Nacka, det hade funkat bra förrutom att han ätit mer av hennes lunch än av sin egen. Jaja, det är så det kan vara. Klart, hans ishavsgryta kanske inte var så god...inte vet jag.Nu får vi se om skolan kommer höra av sig till mig eller om jag är en av dem som inte får komma tillbaka. Den som lever får se.Solen sken ialla fall i den kungliga huvudstaden igår och folk var ute på gator och torg, runt stressade som vanligt. Vet inte men när jag kommer till sthlm blir jag alltid lite nervös, kanske beror det på alla människor som är precis överallt eller så beror det på tempot. Lite för hektiskt för mig om sanningen sak fram. Gillar ju till exempel inte lördagar här i Uppsala, eller löningsfredag eller vanlig fredageftermiddag på Gränby Centrum, alldeeles för mycket folk för min smak.

Av Anna - 1 april 2007 19:44

Stor överraskningsfest i lördagskväll för svärmor som i veckan fyllt 50. Vi var nog 24 personer som var där för att fira henne och det var väldigt trevligt. Visst blev hon överraskad, men hon hann ju se våra bilar stå parkerade utanför så hon hade nog en föraning om vad som hände skulle...... God mat i rätterna tre och mycket vin. Till kaffet serverades det tårtor- tre stycken fanns att välja mellan. Eftersom jag hade intagit en del vin så märkte jag aldrig att det tillslut låg tre bitar på min tallrik. Inte för att det var karaktären som satte stopp (jag har ju väldigt dålig sådan) utan det var hekt enkelt lagom med endast en bit, så jag lyckades ge bort mina andra två till de om satt i min närhet. Kanon tyckte både de och jag.Idag har vi varit och fikat ute i vårsolen hos fastern som hade festen. Det var gott och skönt att sitta i solen en stund, men det blir bra varmt efter ett tag. Vi skulle gå vidare på en promenad men det blev raskt ändrade planer när sambons lillebror Jonas ringde och sa att han på lördagskvällen fått en flaska i skallen. Vi mer eller mindre rusade hem och det visade sig inte vara så farligt. Tydligen skulle Jonas gå emellan när någon kompis slogs och fick då själv ett sår över ögat när flaskan gick sönder mot hans skallben. Såret var litet och det känns mer som ett "show-off" sår inför kompisarna i skolan. Ja det var ialla fall inte kul, och inte heller vackert att se på.Sonen fick på sig sina galonbyxor och kunde sedan krypa runt lite å gräsmattan, skönt att kunna vara ute och han slipper sitt aoch häcka i vagnen bara. Nu kanske vi kan göra lite utflykter och han kan leka i det gröna.Lugn kväll, med lite mackor och te. Åt så god lunch hos svärföräldrarna, grillade färsbiffar med pommes. Vi blev mätta och belåtna. Tack för denna helg!

Ovido - Quiz & Flashcards